Gabriele Tarquini többször is hangot adott már azon gyanújának, hogy a gyári Chevrolet csapat tulajdonképpen úgy játszik a mezőnnyel, ahogy csak akar, és sokszor nem is maximális teljesítményen futtatják a Cruze-okat. Az olasz azután kezdte igazán furcsálni a dolgot, hogy a Salzbrugringen esélye sem volt Mullerékkel szemben, aztán két hét múlva Portimaoban simán tartotta velük a lépést.
"Ez csak úgy lehetséges, ha valami változott. Én ugyanazt a motort használom a szezon eleje óta, és a Salzburgringen esélyem sem volt szélárnyékot fogni a Chevrolet-k mögött, az egyenesben több száz métert vertek rám. Aztán Portimaoban simán mentem velük. Furcsa, mert ha az én autóm teljesítménye változatlan, akkor náluk kellett hogy történjen valami" - fondorlatoskodott Tarquini.
A rutinos olasz ötlete nem légből kapott, hiszen anno a SEAT-nál ők is csináltak ilyeneket.
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
10 ÓRÁJA
"Tapasztalatból mondom ezt. Annak idején mi is játszottunk a motorral, mert néha nagyon erősek voltunk, máskor viszont nem ment annyira. De ne úgy képzeljék, hogy az autóban van egy kar, amivel át lehet kapcsolni. Ez egy politikai játék, a versenyzőnek nincs sok köze hozzá."
"Az igazság az, hogy óriási fölényben vannak (a Chevyk). Ilyenkor nem használod ki a maximális teljesítményt, csak annyit, amennyi ahhoz kell, hogy a többiek előtt legyél. Ez egy játék nekik. Hozzáteszem: ez csak az én véleményem" - zárta a 2009-es világbajnok.
Hogy Tarquininek igaza van-e vagy sem, az valószínűleg a közeljövőben nem fog kiderülni. Annyi biztos, hogy sok az árulkodó jel. Ráadásul a Chevrolet-nek sem érdeke, hogy a WTCC teljesen ellaposodjon, így amíg nem jön egy másik gyártó, addig megpróbálják mesterségesen fenntartani az izgalmakat. Csúnyán hangzik, de tartok tőle, hogy közel jár az igazsághoz...
Fotó: fiawtcc.com
WTCR
Újabb szenzációs bejelentést tett a Zengő Motorsport
TEGNAP 08:38
Hungaroring
Már kaphatók a belépők a magyarországi WTCR-futamra
TEGNAP 19:25