Honda_f1_tarquini

Fotó: Eurosport

Ismét Forma-1-es autóba ülhet Gabriele Tarquini, és bár ezúttal nem a világbajnokság egyik futamán indul, könnyen lehet, hogy ez a kaland nagyobb élmény lesz a korábbi WTCC bajnoknak, mint amikor ténylegesen az F1-ben versenyzett.
Az 51 éves maestro, aki jelenleg a Honda gyári versenyzője a Túraautó Világbajnokságon, nem mindennapi ajánlatot kapott japán kenyéradójától, a híres goodwoodi fesztiválon egy majdnem vele egyidős forma-1-es technikát vezethet majd.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Goodwood idén ünnepli 20. évfordulóját, és a szervezők minden eddiginél komolyabb mezőnyt akarnak a legendás angliai hegyi versenyre. A Honda például két forma-1-es autóval érkezik.
Az egyiket az 1964-es forma-1-es világbajnok John Surtees vezeti majd, a 79 éves brit legenda (mindmáig az egyetlen, aki két és négy keréken is világbajnok tudott lenni) stílszerűen abba a Honda RA300-ba ülhet bele, amellyel 1967-ben megnyerte az Olasz Nagydíjat Monzában.
Tarquini egy még ennél is régebbi autót próbálhat ki, az ő RA272-ese volt az első japán gép, amely versenyt nyert a Forma-1-ben, még 1965-ben Mexikóban, Ritchie Gintherrel a kormány mögött.
Az RA272-es egy valódi csoda, egy 1.5 literes, V12-es, 48 szelepes, vízhűtéses motor van benne, amely 230 LE-t tud 13.000-es fordulaton. Mindkét autó a Honda gyár gyűjteményéből érkezik, amely a Twin Ring Motegi versenypályán található.
"Nagyon megtisztelve érzem magam. Életem egyik legszebb pillanata lesz, hogy a Hondát képviselhetem egy ennyire komoly eseményen, ráadásul egy olyan autóval, amely a márka történetének egyik legfontosabb szimbóluma. Mindezt egy olyan legenda oldalán tehetem, mint John Surtees" - lelkendezett Tarquini.
Michelisz Norbi márkatársa 1987 és 1995 között 78 forma-1-es futamra utazott el, de csak 38-on tudott rajthoz állni. Bár tehetségét akkor sem vitatta senki, Tarquini elég harmatos csapatoknál kapott csak lehetőséget, amelyek számára a versenyen való indulás jogának kiharcolása is rendkívül nehéz feladat volt.
Legjobb eredményét 1989-ben érte el, amikor Mexikóban hatodik lett az AGS - Ford Cosworth-tal.
Tarquini F1-es pályafutásáról bővebben is olvashattok egy korábbi cikkünkben, ITT.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21