Amióta a WTCC létezik, gyári csapat még nem volt képes egyéni világbajnoki címet szerezni, ha nem rendelkezett legalább három autóval. A kezdetek kezdetén az Alfa Romeo, a BMW és a SEAT öt-hat autós programokat futtatott a túraautó világbajnokságon, majd 2010 után az egyedül maradó Chevrolet és végig ragaszkodott a hárompilótás felálláshoz.
2014-ben végre ismét három gyári alakulat szerepel a WTCC-ben, és ebből kettő, a Citroen és a Lada 3-3 autóval rendelkezik, ami szintén nem véletlen. A Chevrolet sikerkovácsa, Eric Néve állítólag annak idején konkrétan ki is jelentette, a három autó az ideális szám egy WTCC-s gyári programban.
Éppen ezért kicsit meglepő, hogy a Honda már második éve csak két Civic-et indít a hivatalos csapatnak számító JAS Motorsport égisze alatt, a többit pedig privát alakulatoknak, a Zengő Motorsportnak illetve a Proteam Racingnek adja ki.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
21 ÓRÁJA
A japán márka hungaroringi tesztjén sajnos nem volt ott Alessandro Mariani, aki ebben a kérdésben autentikus forrás lehet, ám a pilótákat megkérdeztem, mekkora esély van jövőre egy harmadik gyári Hondára, és ők mit szólnának hozzá.
"Amennyire én tudom, jelenleg is folynak a tárgyalások a harmadik autóról. Vannak érvek mellette és ellene is. Előnyt jelentene a csapatmunka szempontjából, és több autónál nagyobb az esély az erős pontszerzésre is. Viszont emiatt át kéne alakítanunk a jelenlegi struktúrát, és természetesen a három autó több pénzbe is kerül, úgyhogy a dolog a Hondán múlik" - mondta Monteiro a WTCC Blognak."A mi véleményünket is kikérték a kérdésben, és azon az állásponton vagyunk, hogy egy harmadik autó mindenképpen jelentős előrelépés lenne."

Harom_honda

Fotó: Eurosport

Mialatt erről beszélgettünk, a portugál pilóta teljesen saját magától, mindenféle rákérdezés nélkül Michelisz Norbit említette, mint lehetséges harmadik versenyzőt. Az egész úgy hangzott, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy ha lesz még egy Civic, abba Norbit ültetik.
"Michelisz Norbi nagyon közel áll a csapatunkhoz, és biztos vagyok benne, hogy remekül együtt tudnánk dolgozni" - mondta a portugál.
Monteirohoz nagyon hasonló véleményt fogalmazott meg a kérdésben a 2009-es világbajnok Gabriele Tarquini is, aki szintén örülne még egy csapattársnak, bár szerinte a legfontosabb, hogy versenyképes legyen az autó.
"Idén nem sokra mentünk volna három, négy esetleg öt Civic-kel sem, tehát a legfontosabb, hogy jó legyen a technika. Ha már versenyképesek vagyunk, akkor viszont egy harmadik autó komoly segítség lehet a bajnoki címért folytatott küzdelemben" - véli Tarquini.
Arról nem esett szó, hogy a létszámnövelés kérdésében mikor születhet döntés, ám valószínűsíthető, hogy a suzukai hétvége környékén ennek az ügynek is pont kerülhet a végére.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48