Gabriele Tarquini a legfontosabb helyen, a legfontosabb pillanatban szerezte meg a gyári Castrol Honda Racing Team első 2015-ös győzelmét, az olasz veterán a lámpák kialvásától a kockás zászlóig vezetve nyert a márka hazai versenyén, Suzukában.
Tarquini a rá jellemző módon remekül rajtolt mindkét futamon; az elsőn ez még több pontot, a másodikon pedig győzelmet jelentett. A Civic ugyanis versenytávon simán hozta a közvetlen riválisok tempóját, sőt, az olasz el is tudott szakadni Dusan Borkovic-tól.
A Chevrolet-k ahhoz nem voltak elég erősek, hogy tartsák a lépést Tarquinivel, ahhoz viszont még pont elég gyorsnak bizonyultak, hogy elzárják az utat a rohamléptekkel zárkózó Citroenek előtt. Először Hugo Valente, később pedig Tom Coronel mögé ragadtak be a franciák, és így bár tiszta pályán gyorsabbak voltak nála, nem tudták utolérni Tarquinit.
Hungaroring
A helyszínről nézné a hungaroringi WTCR-hétvégét? Íme a feltételek
10/06/2021 20:20
"Egyértelmű, hogy a lehető legjobb pillanatban sikerült nyernem. Óriási élmény volt látni, hogy mennyi embernek szereztem ezzel örömet a Hondánál. Ez a verseny rettentően fontos volt a gyárnak, és mivel jelenleg nincs olasz forduló naptárban, a suzukai kicsit az én hazai hétvégém is lett. Hihetetlen rajongást éreztem a nézők részéről minden autogram leírásakor, és minden közös fotó elkészítésekor, és nagyon boldog vagyok, hogy megszereztem nekik ezt a győzelmet. A csapat morálja szempontjából is jól jött " - fogalmazott Tarquini.
Pedig nem úgy indult ez a hétvége, hogy a Hondának lesz oka ünnepelni. Az időmérőn több mint egy másodpercet kaptak a Citroenektől, és a Chevrolet-k is előttük jártak. Tiago Monteiro csak 11. lett, de Tarquini sem tudott igazán örülni a fordított rajtrácsos pole-nak.
"Rendkívül csalódott voltam a tegnapi időmérő után, és biztosíthatok mindenkit, nem a 10. helyre hajtottam. Szombaton sok sötét tekint volt a boxunkban, hiszen pont Suzukában produkáltuk a leggyengébb kvalifikációnkat.  Szerencsére a versenytempónk ma is rendben volt, így már csak az időmérős teljesítményünkön kell javítani. Meg kell vizsgálnunk a dolgot, mert jelenleg a Citroen és a Chevrolet is előttünk jár."
Az kvalin egy teljesen speciális, úgynevezett egykörös beállítást használnak a csapatok, amely jobb köridő elérését teszik lehetővé, viszont sokkal agresszívebben használja a gumikat, így versenytávon hamar drasztikus teljesítmény csökkenéshez vezetne. Ezért fordulhat elő olyan, hogy valaki az időmérőn gyengébb, a versenyen viszont erősebb formát mutat, vagy fordítva.
"Tudtuk, hogy a teljes távon versenyképesebbek lehetünk, viszont tovább kell dolgoznunk az egykörös beállításokon, mivel a siker kulcsfontosságú eleme a jó időmérő. Ott van például Tiago, akinek az egész hétvége elúszott, miután mindkét versenyt a 11. helyről kellett elkezdenie" - tette hozzá Alessandro Mariani, a JAS Motorsport csapatfőnöke.
Győzelmének köszönhetően folytatódott Tarquini remek sorozata, az olasz továbbra is elmondhatja magáról (egyedüliként), hogy eddig valamennyi WTCC szezonban nyert futamot.
Nürburgring
Így nem nyerhette meg hazai versenyét Luca Engstler
09/06/2021 07:53
WTCR
Összefoglaló a második nürburgringi futamról - 2021
09/06/2021 07:30