Tarquini_honda_elmosodott

Fotó: Eurosport

Közel négyszáz lóerő az első kerekeken. Néhány évvel ezelőtt ez még a versenysportban is elképzelhetetlennek tűnt, most pedig már az utcai sportkocsik számára sincs fényévekre ezt a döbbenetes számadat. Az új Civic Type-R például már közel háromszáz lovat parancsol az aszfaltra az első tengelyen keresztül.
Ez elmúlt 10-20 év alatt döbbenetesen sokat fejlődött a fronthajtás, és bár az autósportban továbbra is tartja magát az a vélekedés, mely szerint egy igazi versenygép a hátsó kerekeket hajtja, muszáj belátni, hogy már igen komoly masinák készülnek első kerék hajtással is.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
7 ÓRA
Gabriele Tarquini életében az idei a 20. év, amit a túraautósportban tölt, így látott és vezetett is már egy-két autót, ám az őt is meglepte, hogy a jelenlegi TC1-es kocsik milyen hatékonyan viszik át az erőt a fronthajtás ellenére.
"1992 végén már együtt dolgoztam az Alfa Romeo-val az akkori túraautójukon. Abban az időben 240 LE-t tudtak a motorok, és komoly gondot okozott a mérnököknek, hogy ezt az erőt kontrollálni tudják az első kerekeken. És tessék, most itt egy 380 LE-s motor, amit mindenféle komolyabb elektronikai segédeszköz nélkül "kezelni" tudnak az autók" - mondta Tarquini a WTCC Blognak.
"Emlékezzenek csak vissza, volt olyan időszak a túraautózásban, amikor a BMW-k 100 kiló pluszsúllyal mentek, mert akkora előnyt jelentett nekik a hátsókerék hajtás. Tavaly pedig már mindenki azonos súlyon futott a WTCC-ben."
Ez utóbbihoz persze az is hozzátartozik, hogy a BMW-t hosszú évek óta nem fejlesztette senki, de kétségtelen tény, rengeteget fejlődött az első kerék hajtás a WTCC-ben. Főleg, hogy az 1992-es Alfa motor még egy szívó blokk volt, most pedig már turbómotorok hajtják az autókat, tehát a nyomaték is sokkal nagyobb.
"Egészen elképesztő, hogy már a rajtoknál sem pörög ki a kerék, viszonylag simán el lehet indulni az új kocsikkal" - zárta Tarquini.
Az idei év az első a WTCC történetében, hogy kizárólag fonthajtású autók harcolhatnak majd az első helyért, mivel a TC2-es BMW-k már szerencsével sem fogják tudni megelőzni a 16 TC1-es autó mindegyikét. Pontosabban, ahhoz valami elementáris mák kéne.
Fotó: WTCC Media
[ad#2]
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05