350 LE helyett 680 paci, elsőkerék hajtás helyett hátsó, 1300 helyett majdnem 1600 kiló súly, és 450 helyett több mint 700 Nm nyomaték. Nagyjából így lehet lezongorázni a különbséget egy benzines TCR autó, és egy elektromos között.


Ezek közül csak egy-kettő is elegendő lenne ahhoz, hogy teljesen más vezetési stílust igényeljen, ez így együtt viszont azt jelenti, hogy a kettő között szinte csak három betű, a T, a C és az R lesz az azonosság. 
A Cupra León eRacer fejlesztő versenyzője, a sokat látott Jordi Gené szerint a kanyarokban nagyon máshogy kell majd bánni az elektromos túraautóval, mint ahogy eddig a benzinest kellett vezetni. 
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
"Sok mindenre hatással van
(hogy elektromos az autó).
Először is az érzés a pilótafülkében, hogy nincs zaj. Aztán nincs váltó, ami miatt a fékezéshez használt viszonyítási pontok is megváltoznak"
- mondja Gené.
"Úgy kell vezetni, hogy a lehető legtöbbet menjünk vele egyenesen. Mindig igyekszünk még az egyenesben fékezni, aztán éles szögben venni a kanyart, hogy minél hamarabb ismét egyenesbe kerüljön az autó, és el lehessen szabadítani az erőt."
"Más az ideális ív, hiszen ez az autó lassan fordul, és ebből kell a legtöbbet kihozni. Tehát fékezés egyenesben, aztán kigyorsítás, hogy lehető legrövidebb ideig legyen a kanyarban az autó. A benzinesnél ez teljesen más, ott igyekszünk minél nagyobb tempót átvinni a kanyaron."
A Cupra veterán tesztpilótája szerint viszont lehet szó benzines vagy elektromos TCR-autóról, egy dolog közös: a vezetési élmény.

gene-etcr-overal.jpg

Fotó: Eurosport

"Az elektromos autó nagyon szórakoztató, különösen a hátsókerék hajtás miatt. Óriási élmény, amikor keresztbe állsz kicsit, vagy egyszerűen csak megmozdul alattad az autó. Persze van hátránya is az elektromos gépnek, a súlya. A hatalmas akkupakk nehézzé teszi, ami egy versenyautónál nem előny. Ez egy olyan terület, amin sokat dolgozunk a Cupra mérnökeivel."
"Bár az elektromos autó nehezebb, mint a benzines, azért a fürgeségét nem veszítette el teljesen, és a hátsókerék hajtás miatt egyrészt élvezetes vezetni, másrészt a műsor is jó lesz. Végülis a versenyzés nem csak rólunk, de a nézőkről is szól."
Gené úgy véli, test-test elleni csatából lesz bőven az eTCR-ben is, hiszen minden autóba ugyanazt a hajtásláncot szerelik, így a versenyzők bátorsága és agresszivitása is kell majd ahhoz, hogy valaki előzni tudjon. 
Ami magát a Cupra León eRacert illeti, Gené elmondta, körülbelül 15-20 tesztnapot teljesítettek az átmeneti modellel, ami gyakorlatilag egy elektromos hajtásra átalakított benzines Cupra volt. Ezzel nagyon sok általános információt gyűjtöttek a villanyautózásról, nemrég pedig elkészült a végleges változat, amit már teljes egészében elektromosnak terveztek.
Ezzel az autóval mentek a Motorland Aragonon, majd később Vallelungában is. A kettő közötti különbség összeírásához nem elég egy A4-es lap.

Cupra-etcr-teszt.jpg

Fotó: Eurosport

"Szinte minden fejlődött. A súlyelosztás, az akkumulátor helye, az aerodinamika... minden jobb lett. Minden szempontból jobb autót kaptunk."
Gené hozzáteszi, az elektromos túraautó mechanikailag messze nem olyan bonyolult, mint a benzines, de ettől még nem egyszerű kihozni belőle a maximumot. 
"Van benne egy akkumulátor, ami elég nagy helyet foglal el, aztán az elektromotor, az inverter és a vezérlés. Nem annyira összetett a rendszer... de a lényeg, hogy minden megfelelően működjön együtt. Ebben az autóban az elektronika jelenti a lényeget, a cél pedig az egyes alrendszerek összehangolása." 
A Cupra három autót indít a PURE ETCR 2021-es szezonjában, és már a három pilótát is megnevezte: a fejlesztésért felelős Genéhez a kétszeres DTM-bajnok és ralikrossz világbajnok Mattias Ekström, valamint a Zengő Motorsporttal tavaly WTCR-futamot nyerő Mikel Azcona csatlakozik. 
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21