Az FIA ma nyilvánosságra hozta a hétvégi szlovákiaringi WTCC fordulóra érvényes súlytáblázatot, amelyben kizárólag az átlagidők közti különbségek változtak, a kiosztott ballasztok viszont nem. Mindez azt jelenti, hogy a felvidéki versenyen is 60 kiló különbség lesz a Citroen és a többi márka között.
A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Marrakesh, Paul Ricard, Hungaroring) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus milyen ballasztot kap.
A magyar hétvége jelentősen csökkentette márkák átlagidői közti különbséget. Mindenki közelebb került a Citroenhez, a Honda pedig utolérte a Chevrolet-t. A japán márka hátránya 1.8 másodpercről 1.3-ra csökkent, a Chevrolet-é pedig 1.6-ról 1.3-ra, azaz Gianni Morbidelli győzelme ide vagy oda, a Honda közelített az amerikai márkához.
WTCR
Az estorili WTCR-hétvége minden perce magyarul az Eurosporton
3 ÓRÁJA
Csökkent a Lada lemaradása is, 3,1 másodpercről 2,7-re. Ám egyik márka sem érte el a +10 kilós szinthez szükséges 0,9 másodperces küszöböt, azaz míg a Citroenek +60 kilót cipelnek majd, addig az összes többi márka gyári minimumon futhat Szlovákiában.
A szlovákiai hétvégére érvényes súlytáblázat:
Típus Különbség Pluszsúly HUN
Citroen C-Elysée 0,0 s + 60 kg 1160 kg
Honda Civic 1,3 s + 0 kg 1100 kg
Lada Granta2,7 s + 0 kg 1100 kg
Chevrolet Cruze 1,3 s + 0 kg 1100 kg
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
22/06/2021 11:23
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30