Az FIA kiadta a hétvégi salzburgringi WTCC versenyre érvényes pluszsúly táblázatot, amely a kiosztott ballasztok tekintetében tökéletesen megegyezik a hungaroringivel és a szlovákiaringivel; a Citroen továbbra is maximumon, a másik három márka pedig minimumon mehet Ausztriában.
A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Paul Ricard, Hungaroring, Szlovákiaring) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus milyen ballasztot kap.
A számításból kikerült Marrakesh, ahol óriási volt a Citroen előnye, de még ez is kevésnek bizonyul ahhoz, hogy a riválisok átlagidőben kilenc tizednél közelebb kerüljenek a franciákhoz. Csökkent ugyan a különbség, de nem eléggé ahhoz, hogy a Honda, Chevrolet, Lada hármasból bármelyik is elmozduljon az 1100 kilós minimumról.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
A leginkább a japán márka közelített a C-Elysée-khez, Michelisz Norbiék átlagideje már csak kilenc tizedre van a legnagyobb riválisétól, ami négy tizedes javulást jelent Szlovákiához képest. A Chevrolet egy tizeddel került közelebb, 1,3 helyett most már csak 1,2 a lemaradás.
A Lada is lopott valamennyit a távolságból, ám az ő hátrányuk továbbra is két másodperc fölött van, 2,7-ről 2,4-re csökkent a Szlovákiaringen.
A 60 kilós pluszsúly jelenthet némi problémát a Citroen számára, hiszen a Salzburgring gyors kanyarjaiban növelheti a gumikra eső terhelést, ami két éve egyszer már sorozatos defektekhez vezetett Ausztriában.
A salzburgringi hétvégére érvényes súlytáblázat:
Típus Különbség Pluszsúly AUT
Citroen C-Elysée 0,0 s + 60 kg 1160 kg
Honda Civic 0,9 s + 0 kg 1100 kg
Lada Granta2,4 s + 0 kg 1100 kg
Chevrolet Cruze 1,2 s + 0 kg 1100 kg
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21