Tarquini_usa_Honda_autonallptember 2013

Fotó: Eurosport

Az egyéni világbajnoki címért ugyan nem tudott harcba szállni, de komoly fejlődését ért el 2013-ban a Honda. Négy futamgyőzelem is összejött (kettő Tarquini, egy-egy Norbi és Monteiro révén), és megszerezték az idén inkább csak jelképesnek számító (a Hondán kívül csak a Lada nevezett) gyártók bajnoki címét.
A fejlődés azonban inkább a köridőkben érhető tetten. Mivel Monteiro a tavalyi szezon végén rajthoz áll Makaón a prototípus Civic-kel, van összehasonlítási alap, és a számok azt mutatják, a Honda és a JAS jelentős fejlődést tudott elérni.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
15/04/2021 18:21
"Bár az autónk ezúttal 60 kilóval nehezebb volt mint egy éve, mégis 1.4 másodperccel jobb köröket tudtunk futni, ami a motor és a kasztni intenzív fejlesztésének eredménye" - mondta Daisuke Horiuch, a Honda WTCC-s projekt menedzsere.
A japán márka szempontjából az is nagyon biztató, hogy a négy győzelemből hármat a szezon második felében sikerült elérni, ami szintén azt mutatja, volt fejlődést. Tarquini szlovákiai első sikere után Sonomában, Suzukában és Sanghajban állt a dobogó tetején hondás pilóta.
"Még mindig rengeteg dolgot tanulunk az autóval kapcsolatban, és minden alkalommal gyorsulunk vele, ha pályára visszük" - mutatott rá Monteiro arra, hogy még milyen lehetőségek rejlenek a Civic-ben.
Persze ezt a modellt már nem fejlesztik tovább, hiszen jövőre jönnek az új szabályok, és az új Civic. Az eddig összegyűjtött tudás viszont nagy érték lesz az új autó fejlesztéséénél, olyan információ, amivel a Citroen egyelőre nem rendelkezik.
Fotó: WTCC Media
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05