Ezt már hetekkel ezelőtt bejelentette a Lada Sport Rosneft csapata, mint ahogy azt is, hogy a korábbi stratégiával szakítva ezúttal nem nemzetközi sztárokra, hanem két orosz pilótára bízzák az autókat.

Az Alfa Romeo, az Audi, a Cupra, a Honda, a Hyundai, a Lynk & Co, a Peugeot, a Renault és a Volkswagen után a Lada lesz a tizedik márka, amely autót indít a WTCR-ben, ám a szabályok kedvezőtlen összejátszása miatt nem lesz könnyű dolguk.
Az csak természetes, hogy egyhétvégés nevezőként nem szerezhetnek majd pontot, tehát nem szólhatnak bele a bajnoki versenybe. Az is, hogy ugyanebből az okból a BoP által meghatározott súly tetejében még kapnak 10 kiló pluszt. De sajnos ezen felül van még két csúnyaság, ami láttán az orosz mérleg is csak forgatni fogja cirill szemeit.
Sochi
Yvan Muller: Azcona megértő volt, mert vele is történt már hasonló
17 ÓRÁJA
A WTCR-ben 2020 óta kötelező a közös Marelli elektronika használata, ám míg tavaly a koronavírus helyzetre való tekintettel az FIA elnéző volt (így versenyezhetett a régi Audi és az Alfa Romeo is), addig idén már nagy a szigor. Továbbra is el lehet indulni a régi ECU-val, de akkor rád dobnak +40 kilót. Mivel a Ladát nem fejlesztették le a közös ECU-val, ezt most szépen megkapják. És tovább is van, mondjuk még…
Mivel a Lada idén még nem indult WTCR-ben, természetesen nincs miből számolni a kompenzációs súlyokat. A szabályok ebben az esetben is szigorúak: az újonnan érkező modell a legtöbb ballasztal rendelkező márka súlykompenzációját kapja, ami jelen esetben +60 kg.
Elő az abakuszt, és könnyű is kiszámolni, hogy ez egy csinos 110 kilós „utas” lenne a két Lada anyósülésén. Ebből végül csak 60-at fognak megkapni, hiszen már ennyivel elérik a szabályok által előírt 1365 kilós maximumot, aminél nehezebb biztonsági okokból egy TCR autó sem lehet. A maradék pluszsúlyt (ha van) ilyenkor át szokták váltani hasmagasság emelésre, ám ettől az FIA jelen helyzetben eltekint, hozzátéve, hogy ha a Vesták nagyon virgoncok lennének, menet közben még megkaphatják.

Kirill Ladygin a Lada Vesta Sport TCR-ben

Fotó: From Official Website

Az 1365 kilós összsúly mellett a Ladák 100%-os motorerővel és 80 milliméteres hasmagassággal mehetnek. Kevés dolog szól tehát amellett, hogy nagyot villantanak majd Szocsiban. Talán csak a pályaismeret, és az, hogy október legvégén pont itt rendezték az orosz TCR bajnokság fináléját, azaz friss adatokkal rendelkeznek.
Ami a két pilótát illeti, Kirill Ladygin régi ismerős, a 42 éves orosz versenyző 2008-ban és 2009-ben másfél évet ment a WTCC-ben a Lada 110-zel és aztán a Lada Priorával. Ezen kívül nyert ELMS-t a GT-sek között, és az SMP-vel volt kategória harmadik Le Mans-ban az LMP2-ben. A nemzetközi bajnokságokból egy ideje eltűnt, de otthon még megy, és tavaly megnyerte az orosz TCR-t, idén pedig megvédte címét.

Kirill Ladygin és a Lada Priora a WTCC-ben (2009)

Fotó: FIA WTCR

Csapattársa a 35 éves Mikhail Mityaev lesz, aki pályafutását még ralikrosszban kezdte, majd túraautóra váltott, és a 2019-es szezon végén (amit egy SEAT-tal teljesített) kipróbálta a Lada. Ezt – pont Szocsiban - egyből egy dobogóval hálálta meg, úgyhogy tavaly már a gyári csapat tagjaként lett ötödik, megszerezve első futamgyőzelmét. Idén pedig felállhatott a bajnoki dobogóra.
Az október végi hétvégén kettejük közül Mityaev volt a jobb, ő egy győzelemmel és egy harmadik hellyel a hétvége legjobbja lett, Ladyginnek viszont egy negyedik és egy hatodik hely is elég volt a bajnoki címhez.

Mikhail Mityaev vezet Szocsiban

Fotó: From Official Website

A fent említett súlyhelyzetet figyelembe véve viszont ez a hétvége inkább lesz egy nagy tét nélküli jutalomjáték a két orosz pilótának, mint egy komoly próbálkozás. Információink szerint a WTCR-es kaland csak Szocsira szól, ennél több egyelőre nincs tervben.
Persze az elmúlt években a Ladánál már megtanultunk, mennyire gyorsan tudnak változni a dolgok akár rossz, akár jó irányba.
A Szocsira érvényes teljesítménykiegyenlítő táblázat, kiegészítve a Ladával:

Az oroszországi összefoglaló táblázat

Fotó: Eurosport

Sochi
Borzasztó nagy balesetet került el Michelisz Norbi csodás reflexmozdulattal
TEGNAP 08:58
Sochi
Azcona: Yvan Muller bocsánatot kért, és elismerte, hibázott
29/11/2021 17:26