Erre a kérdésre kereste a választ az Autosport magazin sokat látott túraautós szakírója, Peter Mills. Az ugyanis már eldőlt, hogy a következő három évben a Túraautó Világbajnokság a Nürburgring 24 órás betétversenyeként fordulót rendezhet a legendás Zöld Pokolban.
A pilóták jelentős része kitörő örömmel fogadta a hírt, hiszen a 26 km-es kört mindannyian imádják, a magyarországi (és ezek szerint a külföldi) rajongók egy része viszont némi tartózkodást mutatott, egyesek pedig már látatlanban kijelentették: hülyeség az egész, és eleve kudarcra van ítélve. Lássuk, hogy vélekedik a helyzetről egy a WTCC-t mindannyiunknál mélyebben ismerő újságíró.
Mills egy 2011-es curitibai sajtóbeszélgetésre emlékszik vissza a cikk legelején, amikor az azóta lemondott Marcello Lotti először felvetette a Nordschleife ötletét. Égnek álló hajak és döbbent csend követte a főnök szavait, aki láthatóan élvezte a hallgatóságra gyakorolt hatást, majd összefoglalta, miért kivitelezhetetlen egy ilyen verseny.
Hungaroring
A helyszínről nézné a hungaroringi WTCR-hétvégét? Íme a feltételek
10/06/2021 20:20
Tekerjük előre az időt néhány évvel, 2014 nyarán Lotti utódja, Francois Ribeiro bejelentette, igenis lesz futam a Zöld Pokolban, méghozzá úgy, hogy összevonják a két versenyt, és egy boxkiállással hosszabbítják meg a 60 km-re tervezett TC1-es autók hatótávját.
A Nordschleife szerződés nem sokkal azelőtt lett hivatalos, hogy kiderült, a Spa-Francorchamps-ban rendezett WTCC futam iránt csak mérsékelt érdeklődést mutattak a belgák. Az egyik lehetőség, amit az Eurosport Events a Nürburgringben lát a közönség és a hangulat.

CORONEL_hung_tomeg

Fotó: Eurosport

"Ha őszinték vagyunk, jelenleg a budapesti verseny számít mindenki kedvencének, mert oda kimegy 80.000 ember. De nemrég jártam Le Mans-ban, ahol 260.000-en voltak, és a Nürburgring sem marad el ettől. A részleteket még ki kell találni, de a 2015-ös futam csodálatos lehet" - mondta Rob Huff az Autósportnak.
Reméljük, tényleg csodálatos lesz, bár sok részlet még ismeretlen. Ribeiro például Mills kérdésére sem volt hajlandó elárulni, pontosan hogyan oldják majd meg a boxkiállást, hiszen a TC1-es autókat nem úgy tervezték, hogy gyorsan kereket lehessen cserélni rajtuk, és meg lehessen tankolni őket.
"Van egy ötlet a fejemben, és meg fogják látni, hogy ez egy kreatív megoldás. Egy dolgot elárulhatok, nem ilyen lesz... (közben Ribeiro azt utánozza, ahogy egy szerelő rácsatlakoztatja a tankoló csövet az autóra).""A csapatok még sosem csináltak boxkiállást a WTCC-ben, szinten mindenki máshogy oldja meg például az autók megtankolását. A kerekeket öt csavarral rögzítik a könnyű cseréhez szükséges egy helyet, de ez nem drámai probléma, könnyen megoldhat. Van egy-két megválaszolásra váró kérdés, de egy ilyen hétvége hangulata fantasztikus lehet, és nagyszerűen mutatna a TV-n is" - fogalmaz Huffy.

Mariani_arc

Fotó: Eurosport

Műszaki jellegű problémákat feszeget a verseny kapcsán Alessandro Mariani, a Honda programját irányító JAS Motorsport vezetője is.
"Motorsport rajongóként természetesen örülök, hiszen Nordschleife jelenti a csúcsot az autóversenyzésben. Emellett viszont az első válaszom az volt a promóternek (Ribeiro), hogy a jelenlegi autókat nem úgy tervezték, hogy azok a Nordschleifén versenyezzenek. Mindenképpen szükség lenne egy tesztre még az idei szezon vége előtt, és ezt-azt meg is kell majd változtatni az autókon.""Az én véleményem valahol középen van. A bajnokság és a versenyzők számára ez egy fantasztikus kihívás, az autókra és a csapatokra működésére viszont mindenképpen hatással lesz, mert ez a pálya teljesen más, mint a normál körök" - mondta Mariani az Autosportnak.
Az óriási közönség tehát jó, az autók számára viszont problémát jelenthet a Nordschleife. Mi van még az egyenletben? Az indulók száma. A Nürburgringi pálya 26 kilométeres, és kevéssé valószínű, hogy a 2015-ös mezőny létszáma jelentősen meghaladja majd a 20-at. Roberto Ravagliát, a ROAL Motorsport tulajdonosát, aki kétszer nyert már a Zöld Pokolban például aggasztja ez a kérdés, pilótáját, Tom Coronelt már kevésbé.
"Nem aggódom emiatt. A VLN sorozatban 250 autóval rendeznek itt versenyeket, és még akkor is üresnek tűnik a pálya. Ettől még érdekes lesz. Nem tudom, hogyan oldják majd meg, de a TV-nézők számára ez nem jelent majd problémát, mert a kamerák az autókat követik.""És ami a TV-nek jó, az rendben van" - utalt arra Coronel, hogy a helyszínre kilátogató 200.000 ember még mindig eltörpül a televíziós közönség sok tízmilliós tömege mellett.
A versenyzők örülnek, a TV-nézők örülnek, az Eurosport Events viszont annak örülne a legjobban, ha a Nordschleife új gyártókat is vonzana a világbajnokságba, főleg, ha egy német gyár akadna horogra. Erről ITT már részletesebben is írunk, Ribeiro és az Engstler Motorsport is lelkesen várja az érdeklődőket, Coronel viszont szkeptikus, szerinte a privát csapatoknak száma nem fog növekedni a Nordschleife bevonása miatt.

CORONEL_spa

Fotó: Eurosport

"Gondolkozzunk logikusan! Itt euró milliókról beszélünk, és jelenleg kevesen rendelkeznek ennyi szabad pénzzel. Valente, Chilton, Borkovic és Münnich mind azért versenyezhet, mert megfelelő háttér áll mögötte, de a helyzet jelenleg elég nehéz."
Ennek ellenére a holland is lát fantáziát a versenyben, sőt, úgy érzi, valamennyit a kicsik helyzetén is lendíthet.
"Látom, hogy a bajnokság igyekszik olyan lépéseket tenni, amik feltűnést keltenek, és erre szükségünk is van. A sorozat ettől lesz érdekes az újságírók számára, és ez bennünket is segít. Minél többet pofáznak a bajnokságról (konkrétan: the more shit going on), annál jobb, hiszen akkor a szponzorok megkapják a várt figyelmet. Ha senki sem pofázik, az újságírók sem írnak, és nincs megjelenés.""Szerintem a bajnokság számára ez egy jó döntés. A versenyzők is örülnek, hiszen mindenki itt akar menni. Hogy miként oldják meg a 20 autós mezőny kérdését, az már nem az én problémám" - zárta a holland.
Szóval akkor sikeres lehet a WTCC futam a Nordschleifén? Ezt Peter Mills sem jelenti ki konkrétan, de a cikkből összességében az jön le, hogy a résztvevők jelentős része a lehetséges problémák ellenére is sokat vár a kezdeményezéstől. A Túraautó Világbajnokság végre rendelkezik majd egy kiemelt európai rendezvénnyel, és a világbajnoki cím mellett minden évben fontos kérdés lehet, hogy ki lesz a Ring királya.
Nürburgring
Így nem nyerhette meg hazai versenyét Luca Engstler
09/06/2021 07:53
WTCR
Összefoglaló a második nürburgringi futamról - 2021
09/06/2021 07:30