FIA WTCR

Ribeiro növelné a WTCR-mezőny létszámát

Ribeiro növelné a WTCR-mezőny létszámát
By Eurosport

The 10/08/2018 at 13:31Updated The 10/08/2018 at 14:18

A bajnokság promótere szerint akár új gyártók is csatlakozhatnak a mezőnyhöz.

Bár a bajnokságot alapjaiban felforgató változtatások nem szerepelnek az Oscaro WTCR Túraautó Világkupa vezetőségének tervei között, kisebb finomításokra azért lehet számítani a 2019-es szezonban.

Ahogy arról tegnap beszámoltunk, jövőre valószínűleg növelhetik a pontszerző helyek számát, és az eddigi 10 helyett már az első 15 kaphat a bajnoki pontokból. Ennek oka, hogy a számottevő létszámnövekedés miatt a mezőny kétharmadának jelenleg nincs miért küzdenie a futamokon.

A sorozat általános igazgatója azonban egy másik módosítást is kilátásba helyezett: elképzelhető, hogy 2019-ben a jelenlegi 26+2 helyett kereken 30 lehet a Világkupa indulóinak maximális létszáma.

"Ez lehet a jövő év egyik legjelentősebb változtatása, és az egész attól függ, hány új gyártó szeretne csatlakozni, és ők hány csapatot hoznának. Ma hét márka van jelen a bajnokságban, és felmerül a kérdés, mit teszünk, ha jövőre érkezik további kettő?" - idézi Francois Ribeirót az Autosport.

RIBEIRO François (fra) Eurosport Motorsport Director ambiance portrait during the 2015 FIA WTCC World Touring Car Championship race of Portugal, Vila Real from July 10th to 12th 2015. Photo Alexandre Guillaumot / DPPI.

RIBEIRO François (fra) Eurosport Motorsport Director ambiance portrait during the 2015 FIA WTCC World Touring Car Championship race of Portugal, Vila Real from July 10th to 12th 2015. Photo Alexandre Guillaumot / DPPI.FIA WTCR

"Meg kell változtatnunk a sportszabályokat? Ha érkezik két új márka, elképzelhető hat Audi a mezőnyben? Sokat gondolkodom ezeken a kérdéseken, de még nincs rájuk válaszom, mivel talán túl korai is lenne ilyen döntéseket meghozni."

"Le fogok ülni az FIA-val és a csapatok képviselőivel, hogy alaposan átbeszéljünk mindent a sportszakmai munkacsoportban és a túraautó bizottságban. Szeretném látni, mi a legmegfelelőbb megoldás, ha újabb két gyártó érkezne jövőre."

A "két gyártó" olyan sokszor elhangzik ebben a néhány mondatban, hogy az sem lepne meg, ha Ribeiro konkrétan tudná, melyik az a kettő.

Az egyiket a korábbi hírek alapján mi is sejthetjük: a Geely/Volvo páros a pletykák szerint dolgozik egy TCR versenyautón. Ám mivel az eddig promótált Polestar márka a jövőben már csak elektromos járműveket gyárt, a szóbeszéd szerint az autó kínai név alatt futhat.

Ami a többi, a WTCR-ben jelenleg nem képviselt márkát illeti: az Opel és a Lada rendelkezik valamennyi gyári háttérrel, ám az előbbinél leszögezték, csak akkor szállnak be, ha a cég anyagi helyzetét rendezték, az utóbbit pedig állítólag csak az orosz piac érdekli igazán.

Létezik még néhány privát csapatok által épített típus is, mint a Vukovic Motorsport Renault Mégane-ja, a STARD KIA-ja, Technodom FIAT Tipója, vagy a Top Run Subaru WRX-e, ám az Alfa Romeo példájából okulva nekik elég nehéz dolguk lenne a gyári háttérrel rendelkező márkákkal szemben.