Honda_Teszt_tarquini

Fotó: Eurosport

Már persze csak annyi, amennyit a felkészülés program jelenlegi fázisában a közvélemény orrára köthettek a résztvevők. A Honda ugyanis úgy döntött, teljes titokban vág neki az új Civic téli tesztjének, és ez igen jól sikerült, se kép, se videó, sem semmi más nem szivárgott ki a Spanyolországban töltött négy napról.
A WTCC Blog azért ezt nem hagyta annyiban, "sírtunk, toporzékoltunk", hogy nekünk magyaroknak csak azért is meg kell tudnunk ezt-azt, és úgy tűnik megszántak bennünket, mert ha nagyon sokat nem is, de egy-két részletet és általános benyomást azért valamennyi érintett elmondott a múlt héten kedd és péntek között zajló tesztről.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
A Motorland Aragónon elsősorban Gabriele Tarquini vezette az új autót, elvégre ő rendelkezik a legtöbb tapasztalattal a fejlesztés terén. Az olasz veterán a felettesek döntésére hivatkozva elnézést kért, hogy sok részlettel nem szolgálhat, de élményeit röviden megosztotta.
"Jól éreztem magam az autóban, jobban, mint a tavalyi verzióban, a tapadás ugyanis sokkal kedvezőbb köszönhetően a nagyobb kerékméretnek, és a jelentősebb leszorító erőnek. Szerencsére semmilyen komolyabb műszaki hiba nem hátráltatott minket, és rengeteg kilométert gyűjtöttünk" - mondta Tarquini a WTCC Blognak.
"Ahogy azt vártam, az új Civic sokkal szexibb mint az elődje, különösen az autó nagyobb szélessége szembetűnő. Ami a hanghatás illeti, ilyen téren én nem érzékeltem nagy különbséget a tavalyihoz képest."
"Már nagyon várom, hogy további részleteket fedezhessünk fel az autóról, és még több tesztre lesz szükségünk, hogy kiismerjük a Civic valódi képességeit" - zárta az olasz.

Honda_Teszt_Monteiro

Fotó: Eurosport

Tarquini mellett a Honda másik gyári pilótája, az egykori forma-1-es versenyző Tiago Monteiro is kipróbálhatta a TC1-es autót, igaz csak egy rövid, egyórás menet erejéig.
"Az új Honda egyelőre csak kellemes meglepetésekkel szolgált. Hatalmas élmény volt vezetni az autót, drasztikus változást hozott a megnövelt motorerő, a nagyobb kerékméret, az alacsonyabb tömeg és a jelentősebb leszorítóerő" - mondta Monteiro a WTCC Blognak.
A portugál barátkozós típus, egyetlen óra elég volt neki arra, hogy beinduljon a kémia közte és az új Civic között.
"Be kell vallanom, nagyon szexi a kislány. Sokkal inkább, mint az első fotón. Őszintén szólva, volt már egy-két bensőséges beszélgetésünk :)."
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, Michelisz Norbit és versenymérnökét, Bári Gergőt is meghívták Spanyolországba, ami komoly megtiszteltetés, és egyben nagyon hasznos is a 2014-es felkészülés szempontjából. A magyar pilóta korábban részletesen is mesélt élményeiről, ám elszántságát a Hondánál is kiszúrták.
"Micheliszt és versenymérnökét azért hívtuk meg a tesztre, hogy minél hamarabb tapasztalatokat gyűjthessenek az új autóról. Jó volt látni, hogy Norbi milyen motiváltnak tűnt, a teljes négy napot a boxban és a pályán töltötte, hogy minél több információt szívjon magába az autóról" - mondta William De Braekeleer, a Honda Motor Europe motorsport főnöke a WTCC Blognak.

Honda_Teszt_mariani

Fotó: Eurosport

Bár a Honda "top secret" stratégiája az ő kezét is megkötötte, azért a JAS Motorsport első embere is mondott néhány szót a spanyolországi tesztről.
"Intenzív munkát tudunk végezni, amely során több fontos feladatot is elvégeztünk. Elsőként természetesen ellenőriztük az autó működését, hiszen az összeszerelés óta csak egy rövid shakedown-on futott a Civic"  - mondta Alessandro Mariani a WTCC Blognak.
"Miután megbizonyosodtunk róla, hogy a teljes konstrukció hibátlanul működik, elkezdtünk felépíteni egy alapbeállítást, ezt követően pedig célirányosan bizonyos alkatrészek kipróbálásával foglalkoztunk, illetve azt ellenőriztük, hogy azok milyen hatással vannak az autó teljesítményére."
"Nagyon örülök annak, hogy ilyen korán elkezdhettünk dolgozni a teljesen friss technikával, hiszen ez a teszt máris meghatározta a fejlesztési program legfontosabb irányait" - zárta Mariani.
A megkérdezettek közül többen is elismerték, hogy a Honda már a 2014-es Yokohama gumikat használta, és mindannyian elégedettek voltak az új abroncsok teljesítményével.
Fotó: Bernard Asset
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21