A nyári szünetben talán csak egy csapat volt szorgosabb a Zengő Motorsportnál, a Team Aon, amely a tartalék Ford Focusszal gyakorlatilag végigtesztelte a két holtidőszakot Nagy-Britanniában. Brazíliához képest az amerikai versenyen már láttunk némi fejlődést, a mezőny végéről a közepébe ugrattak előre, de a csapat szerint ennél sokkal több várható, ha végre beérik a nyáron elvégzett munka.
"Kemény, melós hetek vannak mögöttünk. Jól jött a nyári leállás a kicsit stresszes szezonkezdet után. Ami a legfontosabb, hogy elkészült a tesztautónk, amivel az egész szünetet végig tudtuk dolgozni. A bemutatkozó évünkben ez hihetetlenül nagy érték" - mondta Tom Chilton, a csapat egyik pilótája.
A Ford nagy várakozásokkal érkezett idén a WTCC-be, bár a Team Aon nem számít gyári csapatnak, és semmiféle anyagi támogatást nem kap az amerikai gyártótól. Ennek ellenére abban bíztak, hogy rendszeres résztvevők lesznek a Q2-ben. Ehhez képest a két pilóta eddig mindössze kétszer-kétszer jutott be a legjobb 12 közé; Marokkóban és Szlovákiában mindkét Focus bejutott az időmérő második részébe. Azóta viszont egyszer sem, sőt a pontszerzés is egyre ritkább vendég a Team Aonnál. Jelenleg ott tartunk, hogy James Nash három, Chilton pedig öt forduló óta nem szerzett egyetlen pontot sem.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
"Tudtuk, hogy nehéz lesz az idei év, de előzetesen abban bíztunk, hogy az időmérőn minden alkalommal bejutuk majd a 12-be. Eleinte ez sikerült is, de mostanában egyre többször okoz problémát. Az utolsó futamokon viszont szeretnék elérni a top6-ot, és csapat nagyon keményen dolgozik ezért" - árulta el terveit Nash.
"Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem küszködtünk sokat a szezon korai szakaszában, de ez teljesen normális dolog ilyenkor. Elvégre újoncok vagyunk a WTCC-ben; a többieknek is évekbe telt (mire eredményesek lettek). A nehezén már túl vagyunk, hétvégéről hétvégére fejlődünk" - bizakodott Chilton.
A nyár folyamán nagyon komoly fejlesztések történtek a Ford Focuszon, Alan Cole, csapatmenedzser az Eurosportnak úgy nyilatkozott, hogy az autó 30%-ban megújult.
"Brazíliára a futómű geometrián, a felfüggesztésen, a motoron, az aerodinamikán és a fékeken dolgoztunk, tehát gyakorlatilag az autó összes fontos területén. Ez rengeteg munkát jelentett a csapatnak, de eredményesek voltak. Sikerült előrelépnünk" - folytatta Chilton.
Ám ez az előrelépés valahogy nem látszott a curitibai hétvégén; se Q2, se pontszerzés, sőt, a két Focus végig a mezőny végén kullogott. Sonomára valamelyest javult a helyzet, Chilton például második lett az első szabadedzésen, a top12 és a pontszerzés viszont ezúttal is elmaradt.
"(A második hely) megmutatta, hogy az autó gyors. Különböző okok miatt sajnos nem tudtok kihozni a fejlesztésekben rejlő lehetőségeket. Ezért kíváncsi vagyok, hogy Suzukában milyen teljesítményt nyújtunk majd" - reménykedett Chilton.
"Most már a mi dolgunk, hogy munkára fogjuk a fejlesztéseket. Mindent meg fogunk tenni ennek érdekében. A cél továbbra is a Q2, valamit a pontszerzés" - zárta Nash.
A top6 egyelőre kicsit túlzásnak tűnik, ám a pontszerzők között tényleg ott a helye a két Fordnak. A Team Aon nem rossz csapat, és a két pilóta is jó képességű, úgyhogy már csak össze kéne állnia a dolognak. Ami nem mindig megy könnyen. Íme egy újabb bizonyíték arra, amit a Zengő Motorsport is megtapasztalt: nem olyan könnyű játszótért az a WTCC.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33