Az idei sorozatban már a harmadik olyan év, amelyben törölni kell a szokásos szezon végi ázsiai turnét, mivel a koronavírus járvány még mindig problémákat okoz a logisztikában.
Egy magát világkupának nevező sorozat viszont nem teheti meg, hogy éveken keresztül csak Európában rendezzen versenyeket, így más megoldásokat kell találni. Ami a dél-amerikai visszatérés lehet.
„2023-ban globálisabbá szeretnénk válni, mivel az járvány miatt az elmúlt években túlságosan beszorultunk Európába. Dél-Amerika ilyen szempontból nagyon érdekes cél lehet. A WTCR promótere, a Discovery Sport Events már megkezdte a tárgyalásokat dél-amerikai országokkal, és minden lehetőséget megvizsgálunk” – mondta Jean-Baptiste Ley, a WTCR igazgatója a TouringCarTimes-nak.
WTCR
Ha végleg kiszáll a Lynk&Co, nagy bajba kerülhet a WTCR
7 ÓRÁJA
„Felipe McGough (a WTCR korábbi ügyvezető producere) irányításával már egy éve dolgozunk ezen a projekten. Ha összehangoljuk Argentína és Uruguay erőfeszítéseit, megvalósítható lehet ez a terv” – állítja Julio Maglione, az Uruguayi Versenyzőszövetség elnöke a Motor Mariónak.
„A WTCR számára nagy lehetőségek rejlenek Uruguayban. Már tárgyaltunk az ország sportért felelős államtitkárával és a Rivera versenypálya vezetőségével is.”
A bajnokság világkupaként még sosem járt Dél-Amerikában, a WTCC-s időszakban viszont 2013 és 2017 között öt argentin versenyt is rendeztek Termas de Rio Hondóban. A bajnokság rajtlistáján végig futva szinte kiabálva kínálja magát egy dél-amerikai turné, hiszen a rendszeresen bajnokesélyes indulók között van két argentin (Nestor Girolami és Esteban Guerrieri) valamint egy uruguayi (Santiago Urrutia) is.
Két országgal, azaz két fordulólóval pedig a logisztikai költségek is jobban eloszlanak, mint amikor csak egyetlen argentin versenyért kellet a mezőnyt Dél-Amerikába utaztatni.

Autódromo de Rivera

Fotó: From Official Website

Ami a lehetséges helyszíneket illeti, Argentínában a már bejáratott Termas lehet a befutó, Uruguayban viszont még képlékeny a helyzet. Két versenypálya lehet alkalmas a WTCR fogadására, az egyik az Autódromo de Rivera, a másik pedig az El Pinarban található Autódromo Víctor Borrat Fabini. Közös bennük, hogy mindkettőre ráfér egy kis kipofozás, mielőtt megérkezik a mezőny.
„Azon dolgozunk, hogy némi változtatás után WTCR-futamot rendezhessünk Riverában vagy El Pinarban. Az uruguayi kormány támogatja a tervet, és ha hajlandóak pénzt fektetni a felújításba, az később az emberek érdekeit is szolgálja. Ezzel Uruguaynak lehetne egy olyan versenypályája, amit a jövőben is hasznosítani lehet” – fogalmazott Maglione.

Autódromo Víctor Borrat Fabini (El Pinar)

Fotó: From Official Website

„Jelenleg csak Rivera vagy El Pinar jöhet szóba, és utóbbi helyszínen elég sok változtatásra lenne szükség. De ettől még nem lehetetlen, hiszen a felújítás után akár más nemzetközi sorozatokat is vendégül láthat.”
Ami az idei versenynaptárt illeti, két hét múlva Elzászba látogat a mezőny, a folytatásról viszont még mindig nem közölt részleteket a promóter. Csak annyit tudni, hogy Ázsiába biztosan nem utazik a WTCR, a beugró helyszíneket viszont még nem hozták nyilvánosságra.

Nem akarsz lemaradni a WTCR-hírekről? A lenti videóból megtudhatod, hogyan kaphatsz értesítést az Eurosport applikáción keresztül.

Így kaphatsz értesítést a mobilodra az Eurosport fontos híreiről

Anneau du Rhin
Mi lett Azcona büntetésével és Michelisz Norbi dobogójával?
TEGNAP 06:40
Anneau du Rhin
Történelmet írt, majd így ünnepelt Rob Huff és a Zengő Motorsport
07/08/2022 18:54