Kissé aggasztóan indult a Honda számára a hazai hétvége Suzukában, a pénteki teszten a négy Civic közül három is kisebb-nagyobb problémákkal küszködött. Egyedül Tiago Monteiro autója működött hibátlanul, ami meg is mutatkozik az eredményekben, a portugál 13 kört megtéve negyedik lett, 1.4 másodperccel a győztes Pechito Lopez és egy tizeddel a harmadik Yvan Muller mögött.
A japán autók közül Gabriele Tarquinié lett a második (hetedikként zárt), bár az olasz számára is rázósan indult a félórás menet. Féltávig mindössze két installációs kör áll a neve mellett, és a helyszínen dolgozó kollégák szerint a fejét csóválva nézte az autóját, miközben a szerelők a hiba okát keresték. Végül sikerrel jártak, így Tarquini az edzés második felét gond nélkül teljesíthette, az viszont eddig nem derült ki, mi okozta a galibát.
Michelisz Norbi mindössze hat kört tudott megtenni a teszten, pedig fontos lett volna a Zengő Motorsport számára, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsön az idén először használt Suzuka GP körön. A magyar pilóta azonban az edzés első szakaszában kicsúszott, és megsérült a splitter. Ez az elem fontos szerepet játszik az első tengelyre nehezedő leszorító erő ébredésében, így nélküle nehéz tempósan autózni egy TC1-es kocsival.
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
16 ÓRA
"Sajnos valahol leütöttem az alját, nem tudtunk tovább menni. Rossz látni ezt a nagy különbséget. A Hondák viszonylatában nincs baj, nem tudtunk már javítani, de, hogy Tarquini is majdnem három másodpercet kapjon, ez azért meglepett. Jó lett volna a teljes edzést végigcsinálni. Megérkeztek a Chevik is. Könnyebbek is, erősek is, várható volt, hogy ha már nem a kiskörön megyünk, az erő dominálni fog. Hát, dominál. Van dolgunk most elég, de pont erről szólnak a tesztek és az edzések. Nem szomorkodni kell, hanem dolgozni, hogy lefaragjuk a hátrányt" - idézi Norbit a Zengő Motorsport hivatalos honlapja.

MICHELISZ_honda_Suzuka

Fotó: Eurosport

Később a csapat videójában már jobb kedvűen nyilatkozott, és azt mondta, bár nem úgy alakult a teszt, ahogy szerette volna, pontosan tudják Bári Gergővel az okokat, és egyébként is, minden másodpercet élvezett a suzukai körön.
A legnagyobb bajok viszont szegény Mehdi Bennanit sújtották, aki szerette volna meglovagolni a sanghaji első győzelem keltette hullámhegyet. A Proteam Civic viszont ezúttal nem volt partner ebben, a marokkói pedig mindössze egyetlen installációs kört tehetett meg a teszten.
A TouringCarTimes helyszínen dolgozó újságírója, Pietro Casillo értesülése szerint a turbóval voltak zűrök, ám a csapat még vizsgálja a pontos okokat.
"Nagyon sajnálom, hiszen ez lett volna a tökéletes alkalom, hogy megtanuljam a pályát, és adatokat gyűjtsek. Volt már pár technikai problémánk a szezon során, de ez most nagyon rosszkor jött, hiszen így este nem lesz adat, amit kielemezhetnénk" - mondta Bennani a TouringCarTimes-nak."A motorsportban benne vannak az ilyen helyzetek. Sajnáljuk, hogy megtörtént, de még mindig jobb most, mint egy kulcsfontosságú pillanatban, például az időmérőn vagy a futamokon" - villantotta meg sztoikus nyugalmát Valmiro Presenzini, Bennani csapatfőnöke.
A helyszíni beszámolók szerint a Honda szakemberei nagy erőkkel dolgoztak Bennani autóján, hiszen a hétvége későbbi szakaszában már nem engedhetnek meg maguknak ilyen problémákat.
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
11/05/2021 08:52
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32