Priaulx_buko_gt

Fotó: Eurosport

A Mike Earle vezette titokzatos Onyx Racing program elég váratlanul érte nem csak a WTCC rajongókat, de bajnokságban érdekelt csapatok és pilóták jelentős részét is. A korábbi Arena Motorsport (2012 - Ford Focus) főnök január elején jelentette be, hogy kilenc hónapja dolgoznak egy TC1-es versenyautón, amellyel idén belekezdenek egy ötéves programba.
A titokzatosság egyik velejárója pedig a mai világban a pletyka. Mivel vajmi kevés konkrétum ismert a korábbi F1-es csapat terveiről, a hiányzó információk helyét találgatásokkal próbálják kitölteni a WTCC iránt érdeklődők, és ilyenkor ember legyen a talpán, aki megmondja, melyiknek van valóságalapja.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
17 ÓRÁJA
Az Onyx Racinggel kapcsolatban néhány hete Pepe Oriolát és a korábbi brit bajnok Colin Turkingtont emlegették, tegnap viszont egy sokkal érdekesebb pletyi került be a köztudatba: egyesek szerint Earle a háromszoros világbajnok Andy Priaulx visszacsábításán dolgozik. Mindezt egyébként Michelisz Norbi tette közzé saját blogbejegyzésében.
"Egyelőre a pilótákról nem lehet tudni semmit, bár azt hallottam, hogy a háromszoros túraautó-világbajnok Andy Priaulx visszacsábításán fáradoznak" - írta Norbi a 'michelisz.hu'-n.
Fontos tehát leszögezni, hogy nem egy hivatalos hírrel, hanem pusztán boxutcai szóbeszéddel állunk szemben, ám azt nehéz megmondani, mennyi lehet a valóságalapja.

Priaulx_bmw_gt

Fotó: Eurosport

Priaulx továbbra is a BMW gyári versenyzője, és egy sikertelen DTM-es próbálkozás után idén az új észak-amerikai endurance bajnokságban, a United Sportscar Championship-ben (USCC) versenyez majd egy Z4-essel.
Mindez persze még nem feltétlenül kizáró ok, hiszen számtalan olyan gyári pilótáról tudunk, aki ilyen-olyan privát haknikban is részt vesz. Elég csak említeni az egyik legnagyobb GT klasszis Fred Makowiecki esetét, aki 2013-ban az Aston Martin gyári versenyzőjeként az Endurance VB mellett a Dome Racing színeiben a japán Super GT-ben is versenyzett egy Hondával.
Nagyobb problémát jelenthet azonban, hogy az USCC naptár két ponton is ütközik a WTCC-vel. A marrakeshi idénynyitóval egy időben az amerikai sorozat a long beach-i versenypályán rendez fordulót, a hungaroringi hétvége pedig a monterey-i futammal esik egybe.
Jelen pillanatban tehát nehezen összehozhatónak tűnik a párhuzamos program, ám ha valamit igazán akarnak az autósportban, arra általában találnak valamilyen megoldást.
Fotó: Andy Priaulx MBE Facebook
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48