Ahogy arra előzetesen számítani lehetett, a Cupra León Competiciónt érinti leginkább az új súlykompenzációs táblázat, de a Honda helyzete is változik kis mértékben.

A BoP-vel ellentétben a súlykompenzációt – ami a Túraautó Világkupa saját teljesítmény kiegyenlítő rendszere – objektív módon, egy előre meghatározott képlet alapján számolják, a megelőző három hétvégén futott időmérős körök átlagából.
Csehországhoz képest két változásról lehet beszámolni: egyrészt a Cuprák 20 kilóval nehezebbek, másrészt a Hondák 10 kilóval könnyebbek lesznek. A többi márka súlykompenzációja nem változik.
Pau
Michelisz Norbi: nem esett nehezemre elengedni Vernay-t
23/10/2021 08:17
Zengő Zoliék esetében nem is annyira a Mostban elért eredmények okozzák a súlynövekedést, hiszen bár Azcona megszerezte a pole-t, az átlagban a Cupra mégis 4 tizeddel lassabb volt, mint a Hyundai. Sokkal fontosabb, hogy mostanra került ki az egyenletből az első két, gyengén sikerült hétvége, ami eddig visszafogta a Leónok átlag idejét.
A Honda sem ment rosszul Csehországban, csak egy tizedre voltak a Hyundai-tól; náluk a -10 kilót az eredményezi, hogy kikerült az egyenletből Estoril, ahol magasan ők voltak a legerősebbek.
Az átlagidők alapján Michelisz Norbiék voltak a leggyorsabbak Mostban, így náluk maradt a malterosvödör (+60 kg), a Lynk & Co pedig továbbra is elképesztően ügyesen alkalmazza a rendszert, és bár Yann Ehrlacher 20 ponttal vezeti a bajnokságot, az átlagidős hátrányuk folyamatosan 4-5 tized körül mozog, így Pau-Arnos-ban is marad a +20 kiló.
Előzetesen az Audi esetében és vártunk némi súlygyarapodást, főleg, mivel Estoril volt az eddigi leggyengébb hétvégéjük, és ezt most kikerült a rendszerből, Fred Vervischék viszont Mostban sem brillíroztak az időmérőn, így továbbra is az új RS3 LMS a mezőny legkönnyebb autója.
Mivel – Csehországhoz hasonlóan – már a legkönnyebb márka is kap ballasztot (Audi, +10kg), a szabályoknak megfelelően mindenki összsúlyából levonnak 10 kilót. A súlykülönbségek ezzel nem változnak, viszont csökkentik a legnehezebb autók össztömegét, ami elsősorban biztonsági szempont.
Az új táblázatban a legkönnyebb és a legnehezebb modell között mindössze 50 kiló lesz a különbség, ami az eddigi legkisebb a 2021-es Túraautó Világkupa szezonban.
A Pau-Arnos-ra kiadott súlytáblázat:

A Pau-Arnos-ra érvényes teljesítmény kiegyenlítő táblázat

Fotó: Eurosport

A TCR-kategória alap teljesítmény kiegyenlítéséért felelős WSC egyelőre nem változtatott a BoP számokon, tehát maradnak az eddig előírt alapsúly, motorerő és hasmagasság értékek.
Pau
Nem járt el a felügyelők keze a pau-i WTCR futamok után
20/10/2021 16:44
Pau
Michelisz Norbi 26 pontot gyűjtött a hétvégén - megmutatjuk, milyen volt a két Pau-Arnos-i futam
17/10/2021 13:53