A salzburgringi második futam nyolc defektjével valószínűleg sporttörténelmi esemény volt a WTCC életében. Az osztrák pályán a rendkívül gyors, elnyújtott kanyarok, a nagy meleg és a túl agresszív beállítások együttes hatása nyúzta a gumikat. Az első két tényező adott volt, így a harmadik fontosságára hívta fel a figyelmet Kazujosi Szekigucsi, a Yokohama Europe motorsportért felelős vezetője. 
"Nyolc defektünk volt a Salzburgringen. Beszéltünk a csapatokkal, és mi legalább annyira csalódottak vagyunk, mint ők. Tudtuk, hogy ez megtörténhet, a pálya vonalvezetése nagy szerepet játszott a defektekben, mivel a Salzburgring egy igazán problémás pálya, ha elsőkerekes autó vezet az ember" - kezdte Szekigucsi.
Portimaoban legalább akkora, ha nem nagyobb hőségre van kilátás, és a portugál pályán is akad bőven tempós kanyar.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
2 ÓRA
"Nem hiszem, hogy Portimaoban megismétlődne az eset, de a biztonság kedvéért azt tanácsoljuk a csapatoknak, tartózkodjanak a túl nagy kerékdőléstől és a túl alacsony guminyomástól."
A Yokohama biztosan nem szállít új típusú gumikat Portugáliába, egyrészt, mivel túl rövid az idő, másrészt pedig mert a WTCC-vel kötött szerződésben benne van, hogy szezon közben nem módosítanak az abroncsokon.
"A WTCC-vel kötött megállapodásunk az év végén lejár, és kiírnak egy pályázatot a következő három szezonra. Ha végül újra ránk esik a választás, és a Salzburgring jövőre is szerepel a naptárban, akkor elgondolkodunk azon, hogy változtassunk a gumikon. De ne jelentős módosításokra gondoljanak, hiszen a jelenleg használt Yokohamák jól teljesítenek, és kiegyensúlyozott küzdelmet tesznek lehetővé az első- és hátsókerekes autók számára is."
Szekigucsi is osztja azt a véleményt, hogy a biztonsági autós szekciónak köszönhető, hogy az első salzburgringi versenyt az elsőkerekes autók is végigbírták.
"Az első futam számunkra eseménytelen volt, mert beküldték a biztonsági autót. Éppen ezért a csapatoknak megjött az önbizalma a második versenyre. Azt gondolom, hogy az kocsik nagy részén nem módosították a beállításokat, viszont elmaradt a biztonsági autós fázis, a hőmérséklet pedig azonos, sőt, lehet, hogy magasabb volt, mint korábban."
A fronthajtású típusok közül egyedül a Ford úszta meg defekt nélkül.
"A Fordnak valóban nem voltak problémái, talán mert ők kevésbé agresszív beállításokkal mentek. De az is lehetséges, hogy a Focus egyszerűen máshogy koptatta a gumikat, mint a SEAT és a Chevrolet" - zárta Szekigucsi.
A hátsókerék hajtású BMW-k viszont gond nélkül teljesítették a két salzburgi versenyt, és ugyanerre számíthatunk Portimaoban is. Ha a Chevy és a SEAT tényleg kénytelen lesz kisebb dőléssel menni, mint eddig, az valamennyit csökkenthet az előnyükön, de csodát azért nem érdemes várni ettől.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00