A salzburgringi második futam nyolc defektjével valószínűleg sporttörténelmi esemény volt a WTCC életében. Az osztrák pályán a rendkívül gyors, elnyújtott kanyarok, a nagy meleg és a túl agresszív beállítások együttes hatása nyúzta a gumikat. Az első két tényező adott volt, így a harmadik fontosságára hívta fel a figyelmet Kazujosi Szekigucsi, a Yokohama Europe motorsportért felelős vezetője. 
"Nyolc defektünk volt a Salzburgringen. Beszéltünk a csapatokkal, és mi legalább annyira csalódottak vagyunk, mint ők. Tudtuk, hogy ez megtörténhet, a pálya vonalvezetése nagy szerepet játszott a defektekben, mivel a Salzburgring egy igazán problémás pálya, ha elsőkerekes autó vezet az ember" - kezdte Szekigucsi.
Portimaoban legalább akkora, ha nem nagyobb hőségre van kilátás, és a portugál pályán is akad bőven tempós kanyar.
Hungaroring
A helyszínről nézné a hungaroringi WTCR-hétvégét? Íme a feltételek
10/06/2021 20:20
"Nem hiszem, hogy Portimaoban megismétlődne az eset, de a biztonság kedvéért azt tanácsoljuk a csapatoknak, tartózkodjanak a túl nagy kerékdőléstől és a túl alacsony guminyomástól."
A Yokohama biztosan nem szállít új típusú gumikat Portugáliába, egyrészt, mivel túl rövid az idő, másrészt pedig mert a WTCC-vel kötött szerződésben benne van, hogy szezon közben nem módosítanak az abroncsokon.
"A WTCC-vel kötött megállapodásunk az év végén lejár, és kiírnak egy pályázatot a következő három szezonra. Ha végül újra ránk esik a választás, és a Salzburgring jövőre is szerepel a naptárban, akkor elgondolkodunk azon, hogy változtassunk a gumikon. De ne jelentős módosításokra gondoljanak, hiszen a jelenleg használt Yokohamák jól teljesítenek, és kiegyensúlyozott küzdelmet tesznek lehetővé az első- és hátsókerekes autók számára is."
Szekigucsi is osztja azt a véleményt, hogy a biztonsági autós szekciónak köszönhető, hogy az első salzburgringi versenyt az elsőkerekes autók is végigbírták.
"Az első futam számunkra eseménytelen volt, mert beküldték a biztonsági autót. Éppen ezért a csapatoknak megjött az önbizalma a második versenyre. Azt gondolom, hogy az kocsik nagy részén nem módosították a beállításokat, viszont elmaradt a biztonsági autós fázis, a hőmérséklet pedig azonos, sőt, lehet, hogy magasabb volt, mint korábban."
A fronthajtású típusok közül egyedül a Ford úszta meg defekt nélkül.
"A Fordnak valóban nem voltak problémái, talán mert ők kevésbé agresszív beállításokkal mentek. De az is lehetséges, hogy a Focus egyszerűen máshogy koptatta a gumikat, mint a SEAT és a Chevrolet" - zárta Szekigucsi.
A hátsókerék hajtású BMW-k viszont gond nélkül teljesítették a két salzburgi versenyt, és ugyanerre számíthatunk Portimaoban is. Ha a Chevy és a SEAT tényleg kénytelen lesz kisebb dőléssel menni, mint eddig, az valamennyit csökkenthet az előnyükön, de csodát azért nem érdemes várni ettől.
Nürburgring
Így nem nyerhette meg hazai versenyét Luca Engstler
09/06/2021 07:53
WTCR
Összefoglaló a második nürburgringi futamról - 2021
09/06/2021 07:30