Hazai pole pozíciót és két magyar győzelmet hozott a járvány miatti szünet kitöltését célzó eSport WTCR előszezon első fordulója a Hungaroringen. 


Ahogy arra számítani lehetett, a szimulátorosok dominálták a terepet, ám a profi autóversenyzők is izgalmas, sőt, néha az élmenőknél is bevállalósabb csatákat vívtak. Volt olyan, hogy hosszú percenken keresztül csak őket mutatták. 
Az időmérő edzésen a M1RA Esport versenyzője, Báldi Gergő volt a leggyorsabb 1:51.757-es idővel, ami öt pontot és egy pole pozíciót jelentett számára. Ami a többi magyart illeti, a felvidéki Bánki Bence hetedik, a szintén M1RA-s Csuti Zoltán a kilencedik, Nagy Dávid pedig a 11. lett. 
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
A valódi autóversenyzők között Mat'o Homola volt a leggyorsabb, Mikel Azcona lett a második, Michelisz Norbi pedig a harmadik időt érte el. A bajnoksághoz az utolsó pillanatban csatlakozó Tassi Attila 10. lett. 
Az első futam az élen Báldi dominanciájáról szólt, a magyar pilóta végig vezetve nyert, de nem volt könnyű dolga, a német Moritz Löhner ugyanis szinte minden körben támadta őt. Báldi viszont egyetlen féktávot és ívet sem rontott el, így ő lett az eSport WTCR előszezon első futamgyőztese.

baldi-vedekezes-hungaroring-esport-wtcr.jpg

Fotó: Eurosport

Izgalmas versenyt futott a Red Bull Esport csapatához igazoló Bánki Bence is, aki az utolsó körben előzte meg a selejtezőt megnyerő Jack Keithley-t, és ezzel negyedikként zárt. A magyarok közül pontot szerzett még Csuti Zoltán (8.), Pinczés Ádám (11.), Nagy Dávid (12.) és Zsupanek Bence (15.) is. 
A magyar profiknak nem alakult jól a nyitány. Michelisz Norbi dobogóért küzdött a valódi versenyzők között, ám féltáv környékén (15p volt még hátra), egy hihetetlenül szoros, ötautós csatába került, és az egyes kanyar féktávja környékén a falnak csapódott a Hyundai i30 N TCR-el. 
Tassi Attilát pedig kizárták, miután kapott egy áthajtásos büntetést (mert egy előnyszerzés után nem lassított), amit viszont nem töltött le.
A második futam a "mindenből kettő van" elv mentén zajlott, azaz megint volt: őrült izgalom, magyar győzelem, Michelisz-baleset és Tassi kizárás. 
Norbi már a legelején belekeveredett egy tömeges ütközésbe, ami megpecsételte a sorsát a profik között. Tassi Atika pedig lemásolta az első futamot: nem lassított le eléggé, kapott egy áthajtásost, és mivel nem jött ki letölteni, ismét kizárta a rendszer.

csuti-elozes-r2-hungaroring-esport-wtcr.jpg

Fotó: Eurosport

A futam hajrája aztán valami eszelősen izgalmas lett. Nagyon sokáig a fordított pole-ból induló Tim Heinemann vezetett, és Nikodem Wisniewski követte őt. Két perc volt még hátra, amikor a lengyel az egyes kanyar féktávján taszajtott egyet a németen, majd megelőzte. 
Az incidens a háttérben lopakodó Csuti Zoltánt is helyzetbe hozta, aki feljött a második helyre, majd bemutatta a forduló előzését. A köztudottan nem belátható Mansell-kanyarban ott tudott maradni külső íven, így a visszafordítóban övé volt a belső, és még a sikán előtt lezárta az akciót. 
Csuti ezzel a fantasztikus manőverrel megnyerte a második futamot (tehát mindkét versenyen M1RA-s pilóta győzött) Andreas Dornieden és Heinemann előtt. Pinczés Ádám negyedik, Báldi Gergő nyolcadik, Nagy Dávid 13., Barna Martin 14., Zsupanek Bence pedig ismét 15. lett. 
Ha lemaradtál róla, itt visszanézheted a versenyeket:
A következő fordulót a Szlovákiaringen rendezik április 20-án. A selejtező már zajlik; április 14-ig meg a harc a top20-ba jutásért. 
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33