Arg_parcferme_general

Fotó: Eurosport

A TouringCarTimes ma terjedelmes cikket jelentetett meg, amelyben Neil Hudson részletesen taglalja, hogyan is áll a WTCC jelen pillanatban, már ami a 2014-es szezont illeti.
A leírtak 95%-a nem érheti meglepetésként a WTCC Blog rendszeres olvasóit, ezért a teljes írás lefordításától eltekintek, inkább olyan info morzsákat gyűjtöttem, amik újdonságot jelenthetnek az igen tájékozott magyar olvasók számára is. :)
WTCR
HIVATALOS! Négy autóval tér vissza idén a Zengő Motorsport a WTCR-be
11 ÓRA
A TCT például úgy értesült, hogy több privát csapat is megpróbál nyomást gyakorolni a Ladára, és azt szeretnék elérni, hogy az orosz márka a beígért három gyári autó mellett építsen néhány kiadó darabot is a Grantából. Ennek egyik oka, hogy nincs autó, a másik pedig, hogy ami van (RML Chevy), az sokak számára megfizethetetlen.
A cikkből az is kiderül, hogy az RML nem a Chevrolet anyagi támogatásával, de az ő jóváhagyásukkal építheti az új Cruze-t. Neil úgy fogalmazott, hogy a beígért hat autó nem a maximum, hanem a minimum, amiből arra lehet következtetni, hogy igény esetén lehet több is. Jelen pillanatban ezzel kapcsolatban kétségeim vannak, de ki tudja.

Teszt_RML

Fotó: Eurosport

A Bamboo Engineering már le is csapot két új Chevyre, rajtuk kívül a Tuenti Racing (Orioláék), a Nika és a ROAL neve került elő, mint komoly érdeklődő.
A TCT szerint van még egy gyártó, amely az utolsó pillanatban az indulás mellett dönthet, ám az idő rövidsége miatt lehet, hogy csak később csatlakoznak a mezőnyhöz. Már amennyiben tényleg úgy döntenek, hogy jönnek.
Ami a 'B kategóriát' (jelenlegi autók) illeti, elképzelhető, hogy a BMW-kkel még ott sem lehet majd rajthoz állni. Az FIA az eddig használt technikákat egy fejlesztőcsomaggal emelné közelebb az új gépekhez, ami azonban valószínűleg csak a motort érintené. Mivel a bajor márka már korábban jelezte, nem tud, és nem is akar többet kihozni a jelenlegi motorból, a 320TC-k vagy abszolút sereghajtók lesznek, vagy el sem indulhatnak a géposztályban.
Ha egyáltalán lesz 'B kategória', mert a csapatok nagy része egyelőre nem mutat túl nagy érdeklődést a biztos mellékszerepek iránt.
A TCT információi szerint a csapatok nagy része vagy új autót akar, vagy inkább távozna a WTCC-ből. Amennyiben az FIA úgy dönt, hogy az 1.6 turbós autókat beengedi az ETCC-be, úgy az Európa-bajnokság ideális célpont lehet számukra. Neil már kész ténykén közli ezt, a magyar ETCC-s csapatoktól azonban úgy tudjuk, egyelőre még csak tervben van a nyitás.
Fotó: WTCC Media, RML
WTCR
Újabb két Hyundai csatlakozik a WTCR mezőnyéhez
16 ÓRA
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
15/04/2021 18:21