A múlt hétvégi WTCC forduló ismét lehetőséget nyújtott pár szerencsésebb helyzetben, egészen pontosan a helyszínen lévő kollégámnak, hogy információkat gyűjtsön a bajnokság vezetőitől a jövőre való tekintettel. Ezúttal a TouringCarTimes újságírója, Pietro Casillo beszélgetett el Eric Néve-vel, az Eurosport Events tanácsadójával.
Néve korábban éveken keresztül a Chevrolet gyári csapatának vezetőjeként dolgozott, majd az amerikai márka 2012-es távozása után német HWA istállóhoz került. Idén év elején aztán változás történt a WTCC vezetésében, az alapító Marcello Lottit Francois Riberio váltotta, a csokornyakkendőiről is ismert svájci pedig szaktanácsadói szerepet kapott mellette.
A beszélgetés során sok olyan kérdés is felmerült, amiről ilyen-olyan formában már írtam a WTCC Blogon, ezekről csak egy-egy mondatban emlékezem most meg. A legfontosabb téma talán a hibrid rendszerek esetleges jövőbeni bevezetése volt, amelyet korábban már pedzegettek, és ami igencsak megosztja a közönséget. Nos, Suzukában kiderült, egy időre elfelejthetjük ezt a kérdést.
WTCR
Hivatalosan is bejelentették Tassi Attila WTCR-csapatát
TEGNAP 07:45
"Amennyiben a piac ilyen jellegű igényekkel lép fel, természetesen ez egy olyan téma, amit meg lehet fontolni, de jelenleg nincs napirenden. Egy olyan technológiáról van szó, amely a nézők számára nem látható, és a közönségünknek szinte mindegy. Mi pedig elsősorban látványos versenyeket akarunk, anyagi szempontból is elérhető technikákkal. Szeretnénk megőrizni a túraautózás eredeti szellemiségét, úgyhogy ez egyelőre nincs rajt a feladatlistánkon" - mondta Néve a TouringCarTimes-nak.
Szóba került még a mezőny létszáma is. Idén 16 (alkalomadtán 17) TC1-es és 3-4 TC2T-s autó indult a futamokon, jövőre viszont már csak az új kategóriás technikákkal lehet majd nevezni a WTCC-re, így a jelenlegi gyártóknak több privát gépet kell csatasorba állítani.
"A gyártók nagyon hamar új autókat fognak építeni, a régieket pedig valószínűleg kiadják privát csapatoknak. Ezen kívül rendelni is lehet tőlük, azaz mindenképpen nőni fog az autók darabszáma. Egy privát csapatról már tudunk, amely rendelt egy Honda Civic-et (itt valószínűleg a NIKA Racingre gondolt), illetve a Citroen is készül elérhető autóval."
Itt szúrnám közbe, hogy a WTCC Blog úgy értesült, a Lada legkorábban 2016-ban gondolkozik privát Vestákban, és a jelenleg futó TC1-es Grantákat sem adják jövőre független csapatok kezébe.
A lehetséges új érkezők kapcsán Néve megismételte, igen komoly az érdeklődés a TC1 iránt. Vannak gyártók amelyeket a WTCC keresett meg, de akadnak olyanok is, akik maguktól kopogtattak a bajnokságnál. A svájci viszont kicsit lehűtötte a kedélyeket, amikor közölte, bejelentés még nem várható a közeljövőben. Ez némileg ellentmond Francois Ribeiro legutóbbi nyilatkozatának, aki akkor már "csak egy kis türelmet" kért.
Néve viszont abban egyetértett francia kollégájával, hogy a Citroen idei dominanciája nem ijeszti majd el az érdeklődőket, sőt plusz motivációt jelenthet számukra.
WTCR
Huff: figyeljenek, mert a Zengő Motorsport nagy meglepetést fog okozni
TEGNAP 19:18
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
14/05/2021 06:00