Honda_citroen_montazs

Fotó: Eurosport

Néhány napja az olasz Omnicorse oldal számolt be elsőként arról, hogy a Lada gyári csapata mégsem lesz ott a jövő heti valenciai közös teszten, mivel a homologizációt megelőző FIA átvizsgálás után egy-két ponton módosításokra van szükség az új Grantánál.
Az olasz lap pletykaként azt is megemlítette, hogy állítólag a rivális gyártók, azaz a Honda és a Citroën talált kivetnivalót a TC1-es Ladában, az oroszok pedig a hosszadalmas vitatkozás helyett inkább úgy döntöttek, módosítják az autójukat.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
A WTCC Blog utánajárt a dolognak, ám mindkét márka részéről határozottan tagadták, hogy bármiféle panaszt emeltek volna az új Ladával kapcsolatban.
A Honda oldaláról Alessandro Mariani, a JAS Motorsport egyik tulajdonosa úgy nyilatkozott: "ezt teljes mértékben alaptalan információ, egyedül az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) döntött ebben az ügyben."
A Citroënt ismét a magyar képviseleten keresztül sikerült elérnünk (nagy köszi Varga Abigélnek, aki gyorsan intézkedett), és a franciáktól a következő válasz érkezett: "a Citroën egészen biztosan nem tett panaszt a Lada megoldásai ellen, és nincs információnk arról, hogy egyáltalán lett volna szó panaszról vagy kifogásról más konstruktőrök részéről."
Innentől kezdve tehát tiszta a kép, nem a Honda és nem is a Citroën panaszkodott a Lada Grantára, hanem az FIA ellenőrei találtak aggályos pontokat az autón.

Lada_granta_tc1

Fotó: Eurosport

Hogy mindenki értse, tisztázzunk egy-két dolgot. Mi az a homologizáció? Amikor elkészül egy új versenyautó a WTCC-ben (de más bajnokságokban is így van), az összes fontos alkatrész pontos méretét, szerkezetét, működését, stb. rögzítik az úgynevezett homológ lapon. A homologizáció pillanatától az adott típus csak akkor szabályos, hogy minden alkatrész megfelel a homológ lapon lévővel, tehát műszaki hiba vagy elhasználódás esetén csak pontosan ugyanolyan elemet lehet betenni.
Az olyan komoly bajnokságokban mint a WTCC a homologizáció előtt az FIA egy többnapos inspekció során töviről-hegyire átnézi az autót, és megvizsgálja, minden ponton megfelel-e a sorozat technikai szabályzatának. Ha igen, akkor elkészül a homológ lap, és az autó mehet a bajnokságban.
Ha nem, akkor az problémás alkatrészeket át kell tervezni, majd jöhet az újabb inspekció és végül a homologizáció. Ez vár most a Ladára.
A homológ laptól csak úgy lehet eltérni, ha az adott gyártó egy új alkatrész homologizáltat az autóhoz, ám a gazdasági válság miatt a kisebb kategóriákban szabályozták a fejlesztések engedélyeztetésének gyakoriságát, hogy a bajnokságok ne váljanak költekezési versenyfutássá. A jelenlegi helyzet nem teljesen tiszta a WTCC-ben, ám az innen-onnan hallott információkból azt vettem ki, hogy a 2014-es év során a gyártók kétszer homologizáltathatnak majd új alkatrészeket.
Fotó: WTCC Media, Lada Sport Lukoil
[ad#1]
[ad#1]
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21