Citroen_WRC

Fotó: Eurosport

Komoly vesztességgel zárta a 2012-es évet a PSA, a Peugeot és Citroen anyacége, a hivatalos jelentés szerint a franciák több mint öt milliárd eurót buktak tavaly. A Motorsport-Total újságírója, Stefan Ziegler így azon elmélkedik, veszélybe sodorhatják-e a 2014-re tervezett WTCC-s programot a gyártó problémái.
A Túraautó Világbajnokság szervezői mindent megtettek annak érdekében, hogy kedvezzenek a Citroennek, többek között az ő kedvükért hozták előre egy évvel 2015-ről 2014-re az új technikai szabályok bevezetését. A francia gyártó ugyanis a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeböt is hozná magával a WRC-ből, aki marketing szempontból óriási lökést jelentene a WTCC számára.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
7 ÓRA
Kérdés azonban, hogy ekkora veszteség láttán az igazgatótanács hajlandó lesz-e zöld utat adni egy ilyen költséges motorsport beruházásnak? Márpedig az ő jóváhagyásuk nélkül nincs program, azt Yves Matton, a Citroen sportigazgatója is leszögezte. Sebastien Loeb korábban a Motorsport Aktuellnek úgy nyilatkozott: "a WTCC az egyetlen logikus megoldás arra, hogy továbbra is aktív versenyző maradjak a márkával", ám az sem kizárt, hogy ekkora bukó láttán a franciák inkább elállnak ettől a lehetőségtől.
Egy biztos, amíg az igazgatótanács nem határoz, semmiben sem lehetünk biztosak, a késlekedés pedig általában nem jó jel a motorsportban, gondoljunk csak a Volvóra.
Fotó: WRC
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05