Yvan Muller idén már másodszor zárt morcos hangulatban egy WTCC hétvégét, nullázott Marrakeshben és most Salzburgban is a második futamon. Ha ehhez még hozzávesszük a szlovákiai első versenyen kapott büntetést és az időmérőkön történő kisebb hibákat, akkor elmondhatjuk, nem kezdődött számára ideálisan a szezon.
A négyszeres világbajnok Ausztriában ismét elejtett egy félmondatot, amire már korábban is utalt, és ami már akkor megütötte a fülem. Ha jól emlékszem, a szlovákiaringi hétvégén beszélt először arról, nem érzi magát 100%-osan jól a TC1-es autóban. Hozzátette, szerint kicsit jobb helyzetben vannak azok, akik kevesebbet mentek a korábbi technikákkal, mivel jelentős a különbség a kettő között, és nehéz átállítani a  beidegződéseket.
Salzburgban aztán az autogram osztás közben odasomfordált hozzá korábbi nagy riválisa, a háromszoros világbajnok Andy Priaulx, és rövid eszmecseréjük során ismét előkerült a téma.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
21 ÓRÁJA
Yvan Muller: "úgy érzem, még nem vagyok toppon az autóval."Andy Priaulx: "az aero miatt?" Muller: "igen, teljesen más."Priaulx: "tényleg annyival jelentősebb az aerodinamikai tapadás?"Muller: "igen! Ezekkel az autókkal itt a kilences kanyarban majdnem padlógázon lehet átmenni. A fiatalok nagyon gyorsnak tűnnek ott."Priaulx: "Hagyd már, nem kell ez a duma..."
A beszélgetés vége nyilván viccesre fordult, és érzésem szerint már Muller is csak humor kedvéért említette meg a fiatalok gyorsaságát; az eddig látottak alapján legalábbis nekem nem úgy tűnik, hogy a francia lassult volna tavalyhoz képest.

MULLER_aut_elmos

Fotó: Eurosport

Mégis érdekes, hogy Muller már többedszerre hozakodik elő ezzel a témával, ráadásul magától, általában nem riporteri kérdésre. Vajon tényleg problémái vannak az átállással? Vagy csak magyarázatot keres a kevésbé sikerült szezonkezdetre? Még a legjobb és legtapasztaltabb pilóták sem gépek, és Michelisz Norbi úgy érzi, Muller inkább magát szeretné megerősíteni ezekkel a megszólalásokkal.
"Először a konkrét kérdésre válaszolva, én nem érzem, hogy óriásit kellett volna változtatni a vezetési stílusomon az új autók miatt. A gyors kanyarokban persze nőtt a tempó, de azért nem állt minden a feje tetejére. Szerintem a tapasztalat mindenképpen segít, és minél többféle autót vezetett valaki, annál könnyebben alkalmazkodik a változásokhoz" - mondta Norbi a WTCC Blognak."Ami Mullert illeti - és ez kizárólag a saját véleményem - szerintem inkább saját magát próbálja megerősíteni. Elég szerencsétlenül kezdődött számára a bajnokság, nem úgy áll az összetettben, ahogy azt megszokta, és egy ilyen helyzet még a legjobbakban is okozhat némi bizonytalanságot."
Marrakeshben nullázott a második futamon, mert belekeveredett a Coronel-Bennani-féle balesetbe, Szlovákiában bemozdult a rajtnál, amiért megbüntették, most pedig ismét áldozat volt egy rajt utáni karambolban. Kis túlzással minden hétvégére jutott neki a jóból, miközben José Maria Lopez egyelőre szinte hibátlan, és már 41 ponttal vezet előtte. Norbi azonban nem félti a négyszeres világbajnokot.
"Szerintem egyszerűen csak balszerencsésen kezdődött számára az év. Én úgy érzem, ezek nem a reális erőviszonyok, és arra számítok, hogy az év második felében Muller erőből feljön majd csapattársára, és talán meg is veri a bajnokságban" - zárta Norbi.
Erre egyébként Lopez is utalt már a salzburgi időmérő után, nevezetesen, hogy ez nem a realitás, és csapattársai lesznek még sokkal közelebb is hozzá. A bajnokságnak jót tenne...
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48