FIA WTCC Monza, Italy 8-11 March 2012

Fotó: Eurosport

A WorldTouringCars-nak adott interjújában Yvan Muller beszélt a téli holtszezon során felmerült nehézségekről, és arról, hogy januárban közel járt a WTCC-ből való távozáshoz. A háromszoros világbajnok a Chevrolet kiszállásával ülés nélkül maradt, és csak március elején rendeződött a sorsa, amikor bejelentette, hogy a Lukoil támogatásával sikerült biztosítania helyét az RML istállónál.
"Számomra az első perctől kezdve egyértelmű volt, hogy a WTCC-ban az RML-en kívül más nem jöhet szóba. Keményen dolgoztunk, hogy összejöjjön, de nem volt könnyű. Akadtak olyan időszakok, amikor úgy tűnt, nem fog sikerülni, és közel jártam ahhoz, hogy elhagyjam a bajnokságot. Konkrét ajánlatom volt egy GT sorozatból, ahol egy McLarennel mehettem volna" - mondta Muller a WTC-nek.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
"Az RML egyébkén már januárban rendelkezett egy erős szponzorral, de még az is kevés volt, hogy összeálljon a költségvetés. Végül sikerült nyomást gyakorolnunk, és megszereznünk a szükséges összeget."
Muller tehát marad, ám az biztos, hogy nem a pénz miatt.
"Nem szeretnék részleteket elárulni az RML-es szerződésemről, de azt elmondhatom, hogy anyagi szempontból nehéz év lesz az idei. Kihívást jelentő, de nehéz."
A háromszoros világbajnok számára elsősorban a bajnokságban rejlő lehetőségek jelentették a visszahúzó erőt, Muller ugyanis meg van győződve arról, hogy hamarosan új gyártók érkeznek a WTCC-be.
"Azért maradtam az RML-nél, mert hiszem, hogy hamarosan ismét gyári alakulatként indulhatunk a világbajnokságon. Szerintem fényes jövő áll a WTCC előtt, hiszen jövőre jönnek az új szabályok. Az idei viszont még egy átmeneti szezon lesz."

FIA WTCC Monza, Italy 8-11 March 2012

Fotó: Eurosport

Gabriele Tarquini korábban már többször is kifejtette, hogy Honda gyári csapat ide vagy oda, ő továbbra is az RML Chevrolet-t és Mullert tartja a bajnokság legnagyobb esélyesének. A franciának viszont egész más véleménye van a kérdésről.
"A Honda rengeteget dolgozott 2012-ben, elindult három futamon is, és Tiago dobogóra állt Makaón. A tél során is sok-sok kilométert teszteltek, jóval többet mint én. Úgyhogy szerintem egyértelműen a Honda lesz a legjobb autó 2013-ban. A mienk most csak egy privát csapat, de ettől még a bajnoki cím megszerzése a célom" - fogalmazott Muller.
A francia pilóta csapattársa az ex-fordos Tom Chilton lesz, az RML Chevrolet-k 2013-as festését azonban még nem mutatták be a közönségnek.
Picture: WTCC Media
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21