Négyszeres világbajnokként a mezőny legjobb autójában nem véletlen, hogy mindenki Yvan Mullert tartotta előzetesen a 2014-es WTCC szezon legnagyobb esélyesének. Az elzászi pilóta kapott maga mellé két újoncot, a raliból érkező Sebastien Loeböt, és az argentin túraautó bajnokságból igazolt José Maria Lopezt.
Tekerjünk előre hat hónapot, és meglepő látvány tárul a szemünk elé: négy fordulóval a szezon vége előtt Pechito kereken hatvan pont előnnyel vezet Muller előtt, ami gyakorlatilag már csak szerencsével behozható fór.
Persze aki nyomon követte az argentin tehetség eddigi pályafutását, az sejthette, hogy nem fakezű srácot igazolt a Citroen. Karrierje elején bajnok volt az olasz Forma-Renault sorozatban, és megnyerte a WSR elődjének számító Forma-Renault V6 bajnokságot is. A következő évben már a francia márka F1-es csapatánál tesztelt, majd futamot nyert a GP2-ben is. A Forma-1-be viszont sem sikerült bekerülnie, így hazatért Argentínába, ahol azóta háromszor nyerte meg a hely csúcskategóriának számító TC2000-es túraautó bajnokságot, és győzött a TopRace V6 sorozatban is.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
TEGNAP 17:30
2010-ben még egyszer megvillant előtte az F1-es szereplés lehetősége, amikor szerződést kapott a formálódó US F1 csapatnál, ám a Ken Anderson vezette alakulatból végül nem lett semmi, Lopeznek pedig maradt a túraautózás.
Az argentin bajnokság viszont jobb felkészülési terep volt az új WTCC-s szabályrendszerre, mint maga a Túraautó Vb. - legalábbis így véli Muller, Lopez egyetlen igazi riválisa.
"José Maria egy rendkívül gyors versenyző, aki kiválóan ismeri a túraautózás minden apró trükkjét és titkát. Ráadásul a TC1-es autó nagyon hasonlít azokra a technikákra, amikkel ő korábban versenyzett. Éppen ezért én hiába megyek már 2006 óta a világbajnokságon, számomra nagyobb ugrást jelentettek az új szabályok, mint neki" - idézi Mullert a Motorsport-Total.
Kétségtelen tény, az aerodinamika szempontjából a TC2000-es autók valóban sokkal közelebb járnak TC1-es gépekhez, mint a WTCC-ben eddig használt TC2T-s technikák, így Pechito relevánsabb tapasztalatokkal rendelkezhet, mint Muller.
Igen ám, csakhogy az argentin bajnokságban korábban használt széria alapú 2.0 literes motorok és 2012-ben bevezetett 2.7 literes, V8-as, 430 lóerős erőforrások (a Radical gyártja őket) egészen máshogy adják le a teljesítményt, mint WTCC-s kartársaik, tehát ilyen téren elméletileg Mullernél az előny, aki 2011 óta 1.6 turbós motorokkal versenyez. A francia azonban saját bevallása szerint még mindig nem érzi 100%-ig a TC1-es C-Elyséet.
"Még mindig nem sikerült teljesen átállnom, és megtennem azt a bizonyos ugrást. Úgy tűnik, idő kell hozzá" - zárta a négyszeres világbajnok.
Ám az idő rövid, mindössze két hónap és négy verseny van hátra az idei szezonból, amely során összesen 220 pontot lehet szerezni. Az hatvanhoz képest ez elég soknak tűnhet, ám Lopez is élete formájában van, és nem szokása pontokat hullajtani.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00