Ahogy közeledünk a spai WTCC hétvégéhez, úgy lesz úrrá szinte mindenkin a nosztalgiázás. Már aki megteheti. A csapatok és a pilóták már a legendás ardenneki pályán várják a kezdést, és a csodás környék mindenkiből előhozza a szép emlékeket.
Gianni Morbidelli például ment már Spa-ban F1-es autóval, sőt pontot is szerzett egy olyan korszakban, amikor még csak az első hatnak járt, tehát a pontszerzésnek is komoly rangja volt. Kétszer is rajthoz áll a Spai 24 óráson a híresen szép Ferrari 575-GTC Maranelloval, legutóbb pedig 2012-ben szerzett felejthetetlen élményeket Belgiumban.
A Superstars túraautó sorozattal látogatott Spa-ban, és az összkerékhajtású Audi RS5-tel rettenetesen elverte a mezőnyt, mindkét futamon győzni tudott. Tavaly a bajnoki címet is megszerezte az olasz szervezésű bajnokságban, ám akkor a belga kör már kimaradt a programból.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
"Nagyon boldog vagyok, hogy visszatérhetek Spa-ba. Ez egy csodás 7 kilométeres pálya, amely igazán felszínre hozza a versenyzői képességeket. Számtalan bajnoksággal jártam már itt, többek között a Forma-1-el is, és mindig szívesen emlékszem azokra a GP-kre, amelyeken sikerült pontot szereznem" - mondta Morbidelli.
Ez egyszer jött neki összejött Spa-ban, 1994-ben, amikor a hatodik helyen intették le Footwork-Harttal. Ám, ahogy említettem, a legszebb élmények a közelmúltból valók.
"A legfrissebb emlékeim elég szépek, 2012-ben lesöpörtem az asztalt az Audi RS5-tel. Ettől még nem állítom, hogy én lennék a legnagyobb esélyes az előttünk álló hétvégén, de a pálya karakterisztikája bizakodóvá tesz, és úgy érzem, jó teljesítményre lehetek képes a Münnich Chevrolet Cruze-zal."
Ha Spa, akkor természetesen mindig szóba kerül az időjárás, hiszen a belga pálya speciális mikroklímával rendelkezik, melynek lényege, hogy bármikor, teljesen váratlanul elkezdhet esni az eső.
"Az Ardennekben fel kell készülni a fura időjárásra, de nekünk biztosan nem lesz ezzel problémának. A legutóbbi dupla győzelmemet is esőben szereztem, úgyhogy nem aggódom emiatt" - zárta az olasz.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy két éve egy összkerékhajtású autót vezetett.
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21