Amekkora önbizalommal várták két hete a salzburgi hétvégét, most legalább annyira óvatosak a WTCC-s Chevrolet-pilóták, és nem ok nélkül. Míg az ausztriai pálya hosszú egyenesei és tempós kanyarjai szinte az anyaméh melegét jelentették az RML által épített autóknak, addig a csúszós és kanyargós Moscow Raceway már sokkal keményebb dió lehet számukra.
Salzburgba elég volt az 1.6 turbós motor brutális ereje, Moszkvában ennél sokkal több kell: tökéletes balansz, megfelelő gumistratégia, illetve a mechanikai-aerodinamikai tapadás hibátlan egyensúlya.
Egy megszerzett ám később elvett pole pozícióval és egy futamgyőzelemmel Gianni Morbidelli a Chevy armada legeredményesebb tagja, ám az F1-et is megjárt olasz veterán óvatosan fogalmazott az oroszországi hétvége kapcsán.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
18 ÓRÁJA
"Papíron ez a pálya nem kedvez annyira Chevrolet Cruze-nak, mint a Salzburgring, túlságosan kanyargós, és sok a lassú kanyar, amelyekkel idén már többször is meggyűlt a bajunk" - fogalmazott Morbidelli.
Az All-Inkl.com Racing versenyzője ráadásul először kóstolhatja meg a moszkvai kört, bár az ausztriai tapasztalatok alapján ez nem jelenthet gondot.
"Megint egy ismeretlen helyszín következik, ráadásul most nem lesz pénteki teszt sem. De ettől még nem veszett el a hétvége, hiszen Salzburgban sem jártam korábban, mégis sikerült bizonyítanom, hogy a profi versenyzők milyen gyorsan tudnak alkalmazkodni az új pályákhoz.""Ehhez persze egy tökéletesen beállított autó is szükséges, hiszen ha minden rendben a kocsival, akkor könnyedén mennek a dolgok."
Morbidelli számára különösen fontos lesz a moszkvai verseny, hiszen szponzora, a pneumatikus termékeket gyártó és forgalmazó Camozzi komoly érdekeltségekkel rendelkezik az orosz piacon.
"A Camozzinak köszönhetem, hogy helyet kaptam az All-Inkl.com Racingnél, ezért nagyon szeretném, ha a szponzorom és a meghívott vendégek is jól éreznék magukat vasárnap."
Az olasz pilóta a 20 kilós pluszsúlyról mindössze annyit mondott, egészen biztosan nem segít majd.
Az oroszországi hétvége szombaton magyar idő szerint reggel hétkor rajtol az első szabadedzéssel, amelyet élőben, magyar kommentárral követhettek nyomon a hosszabbitas.hu főoldalán.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48