Gianni Morbidelli nem kis meglepetést okozott magának, de szinte a teljes WTCC közösségnek azzal, hogy múlt héten megnyerte a második hungaroringi futamot. Az All-Inkl.com Racing pilótája kiélvezte a siker minden pillanatát, ám már néhány órával a győzelem után is úgy nyilatkozott: tisztában van azzal, nem ezek a reális erőviszonyok.
A korábbi forma-1-es versenyző látványosan szenvedett a Hungaroring utolsó szektorában, Tiago Monteiro többször is vészesen megközelítette őt a 13-as kanyar kijáratán, ám az olasz szerencséjére ott nem lehet előzni, az egyenesben pedig a Chevrolet motorereje elég volt ahhoz, hogy lerázza a Hondát.
Morbidelli és csapata még mindig nem találta meg a tökéletes egyensúlyt az Chevrolet-vel, és a Zengő Motorsporthoz hasonló problémákkal küzdenek: kevés idejük van arra, hogy kísérletezzenek az autóval.
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
8 ÓRA
"Még mindig vannak gondok az autó beállításával, a Hungaroringen is rendszeresen alulkormányzott volt a Chevy. Keményen dolgozunk az új versenymérnökömmel, hogy megtaláljuk a megoldást, de ez nem megy egyik pillanatról a másikra. Magyarországon volt némi fejlődés a második futam elején, de a végére ott is visszatértek a problémák" - mondta Morbidelli.
Az olasz pilóta a magyarországi hétvége óta új versenymérnökkel, Charles Hodge-dzsal, Alain Menu korábbi szakemberével dolgozik együtt, és bár az angol mérnök érkezése hatalmas segítség, van, amire csak egy kiadós teszt jelenthetne megoldást.
"Csak úgy tudnánk egyszer és mindenkorra megszabadulni ezektől a problémáktól, ha sok időt tölthetnék pályán az autóval, ám a WTCC-ben ez a luxus ritkán adatik meg. Így csak kisebb dolgokat tudunk változtatni, hiszen egy versenyhétvégén nem fordíthatod a feje tetejére a beállításokat; az túl kockázatos."
(Mintha Gergőt hallanám :D)
"A kis dolgok viszont általában kis fejlődést eredményeznek csak; itt nincs arany tojást tojó tyúk" - zárta Morbidelli.
Az All-Inkl.com Racing számára jó ismerős a Szlovákiaring, tavaly mentek már ezen a pályán, sőt, korábban teszteltek is itt Rob Huffal. Ám ahogy Alessandro Mariani fogalmazott még a Hungaroringen: a TC2-es autókkal szerzett tapasztalatoknak gyakorlatilag semmilyen hasznát nem veszik a TC1-es gépek beállításánál.
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
TEGNAP 17:32
WTCR
Nagy Dani a dobogón, Mikel Azcona nyerte az első szlovákiai futamot
08/05/2021 18:22