A WTCC-s Chevrolet Cruze egyik nagy erőssége mindig is a motor volt, az RML által 2010 során fejlesztett 1.6 turbós blokk nem véletlenül szerzett nemzetközi díjat tervezőjének, az amerikai márka uralta vele az 1.6-os korszakot. Amíg gyári szinten jelen voltak a világbajnokságon, folyamatosan tartotta magát a pletyka, hogy ki sem használják a motor maximális teljesítményét.
Ha ez akkor így is volt (komoly esélyt látok rá), mostanra bizonyára mindent kicsavarnak belőle, és ennek köszönhetően az új szabályok korszakában is a privát Cruze-ok számítanak az egyik legerősebb autónak, a végsebességmérő pontokon például rendre elverik még a Citroeneket is.
Nem véletlen tehát, hogy a chevrolet-s csapatok Marrakesh óta csak a Salzburgringet várták, ezen a pályán ugyanis igazán sokat hozhat nekik a motorerő. A hungaroringi második futamot megnyerő Gianni Morbidelli is nagyon bízik az autóban.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
TEGNAP 17:30
"A salzburgi az egyik olyan pálya, amelyet nem ismerek, hiszen sem a WTCC-vel, sem más bajnoksággal nem jártam itt korábban. Videókból próbáltam némi tapasztalatot gyűjteni, és úgy tűnik, nem lesz nehéz megjegyezni a vonalvezetést. Elég gyors körnek tűnik, és ismerve az RML Cruze előnyeit, fekszik majd nekünk ez a pálya" - véli Morbidelli.
A beállításoknál viszont nem árt az óvatosság, hiszen a tempós kanyarok komoly terhelést jelentenek a bal első kerekeknek, és a korábbi F1-es pilóta szerint fontos tényező lehet a gumikopás. A szlovákiaringen tartott tesztnap némi segítséget jelenthetett volna ilyen téren, ám mint kiderült, elég kevés idejük maradt az érdemi munkára.
"Múlt hét szerdán szerettünk volna kicsit előrébb lépni a beállításokkal, de sajnos megrekedtünk az alapoknál. Fékbetéteket vasaltunk, és ehhez hasonló apróságok vitték el az idő jelentős részét. Jó hír viszont, hogy a hátralévő hétvégéken ezekkel már nem kell foglalkozni, így valamivel több figyelem jut az autó hangolására" - zárta Morbidelli.
A salzburgi hétvége pénteken 13:15-kor kezdődik a szokásos 30 perces teszttel, amelyet az MST World Live Timing szolgáltatásán keresztül lehet majd nyomon követni.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00