Monteiro_teszt_honda

Fotó: Eurosport

Valenciában Tiago Monteiro kipróbálhatta saját TC1-es Honda Civic-jét, és az első nap szokásos rendszerellenőrzései után nekiláthatott az érdemi munkának. A portugál autója Valenciában még matricák nélkül futott, így könnyű volt megkülönböztetni Gabriele Tarquiniétől, ezáltal könnyen kiszúrható volt, mennyivel több időt töltött a pályán mint az olasz.
Ennek oka, hogy a korábbi forma-1-es pilóta főleg hosszú etapokat teljesített, egyrészt, hogy szokja az új szabályok szerint épített autót, másrészt, hogy a csapat minél több információhoz jusson a marrakeshi idénynyitó előtt.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
A spanyolországi teszt után a Honda sátrában beszélgettem Monteiroval tapasztalatairól, az új autóról, az aerodinamika szerepének növekedéséről és a gumikról.
"Az elején 4-5 körös etapokat futottam, azután pedig teljesítettem két versenyszimulációt. Összesen több mind nyolcan kört mentem, és szerencsére semmilyen gond nem volt az autóval. Egyelőre nem törekedtünk a maximális teljesítmény kihasználására, csak látni akartuk, milyen problémák merülhetnek fel versenytávon" - mondta Monteiro a WTCC Blognak.
"Igyekeztünk minél jobban megismerni a Hondát, hiszen rengeteget változott az autó tavalyhoz képest, és teljesen más beállításokra van szükség."

Monteiro_teszt_honda_box

Fotó: Eurosport

Az egyik jelentős változás, hogy az agresszívabb megjelenéssel együtt nőt az aerodinamikai tapadás szerepe. Komoly splitter van az autók elején, áramvonalasak a kerékjárati ívek, és jóval nagyobb a hátsó légterelő is. F1-es és endurance tapasztalatokkal a háta mögött Monteiro számára nem ismeretlen ez a világ.
"Eleinte bíztam benne, hogy a Forma-1-es tapasztalatok majd előnyt jelentenek számomra, de nem. Valóban nőtt az aerodinamika, de továbbra sem ez határozza meg az autó viselkedését. Ez egy kigyúrt túraautó, egy szupertúraautó, de messze nem úgy kell vezetni, mint egy prototípust vagy egy formaautót."
"A tapadás 70%-át még mindig a futómű valamint a kasztni adja, és csak a maradék 30% jön az aerodinamikai elemekből. Érezni a különbséget, de még mindig nem ez a meghatározó."
A szélesebb gumiknak és nagyobb aero elemeknek köszönhetően jelentősen nőtt a kanyarsebesség, amit Monterio is egyből megérzett az első komolyabb teszt után.
"Most először fordult velem elő, hogy kiszálltam egy túraautóból és fájt a nyakam. Ilyet korábban csak formaautóknál tapasztaltam. Még sosem fáradtam el ennyire karosszériás autót vezetve. Ebből is látszik, hogy sokkal gyorsabb a kanyarokban, aminek kifejezetten örülök."
A nagyobb kanyarsebesség viszont a gumikopásra is hatással van. Erről is beszélgettünk Tiagoval, következő cikkünkből ki is derül, hogyan változhat idén a Yokohamák teljesítménye, és ez miként befolyásolhatja a versenyeket.
Fotó: Honda Racing, WTCC Blog
[ad#1]
[ad#2]
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33