Tiago Monteiro élete eddigi legjobb szezonkezdetét produkálta idén a WTCC-ben, a Forma-1-et is megjárt portugál 71 ponttal a negyedik helyen áll az összetettben a három Citroen mögött. Hátránya azonban már most tetemes, 38 pontos lemaradással követi Yvan Mullert, José Maria Lopez pedig 67 ponttal jár előtte.
A Honda portugál pilótája nem is számít arra, hogy a bajnokságban fel tudják venni a versenyt a francia márkával, és úgy érzi, elsősorban a Citroen-pilóták hibái segíthetnek nekik a felzárkózásban.
"Nem tartom valószínűnek, hogy az év során annyival jobbak leszünk, hogy legyen esélyünk ledolgozni a hátrányt. Inkább abban bízhatunk, hogy hibáznak néhányszor, és azt kihasználva pontokat lophatunk tőlük" - mondta Monteiro a TouringCarTimes-nak."A realitás talaján maradva a maximális cél az összetett harmadik hely lehet, mivel Sebastien Loeb-nél még benne van a pakliban a hiba lehetősége. Azt már bizonyította, hogy rendkívül gyors, ám még hiányzik belőle az a pályaversenyzői tudás, ami a másik kettőben már megvan. Ez lehet az egyetlen esélyünk, hogy megelőzzünk egy Citroent az összetettben. Ha nem jön be, marad a negyedik hely."
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Monteiro örül az erős szezonkezdetnek, ami akár még jobb is lehetett volna, ha nem törlik a második szlovákiai futamot, ahol a pole pozícióból indulhatott volna, egy olyan pályán, ami láthatóan kedvezett a Hondának.
"Nem akarok károgni, de a legtöbb szezonom elég rosszul kezdődött. Balesetek, műszaki hibák hátráltattak, és sokszor löktek ki az ellenfelek is. Idén megpróbáltam még óvatosabb lenni, elkerülni a bajt, és szorgalmasan gyűjteni a pontokat. Eddig is ez volt a célom, de most úgy tűnik, végre sikerült."

MONTEIRO_svk_honda

Fotó: Eurosport

Az új Honda Civic gyengéje továbbra is a motor, a gyors Marrakeshi pályán óriási lemaradásban voltak a Citroen mögött, az erőt kevésbé igénylő helyszíneken (Hungaroring, Szlovákiaring), és esőben (Paul Ricard) viszont már biztatóbban muzsikált az autó.
"A 60 kg ballaszt is sokat segít, illetve tervezünk kisebb fejlesztéseket, amiken még dolgozni kell. Vannak furcsaságok az új autóval kapcsolatban a tavalyihoz képest, egyes dolgok, amik azon működtek, ezen valami miatt nem. Még mindig nem értjük teljes mértékben a Civic viselkedését. További tesztekre lenne szükség, illetve igyekszünk a versenyhétvégéken is tanulni.""Ami a motort illeti, ott is lesznek fejlesztések, de még nem tudom megmondani, pontosan mikor. Bár ez az autó gyenge pontja, azért még a kasztnival is van munka."
Egy nappal azután, hogy Michelisz Norbi arról beszélt, a TC1-es autóknál nincs akkora jelentősége az aerodinamikának, mint ahogy azt beharangozták, Monteiro is megerősítette a magyar pilóta véleményét.
"Többet vártam ilyen téren, abban bíztam, hogy kicsit közelebb lesz a formaautókhoz vagy prototípusokhoz, de sajnos nem. Még mindig nincs domináns szerepe az aerodinamikának, ez továbbra is egy túraautó, némi aeroval megspékelve."
A portugál formaautóban eltöltött éveinek száma még mindig több, mint amennyit túraautóval ment, így ő mindenképp profitálhatott volna az aerodinamika szerepének növekedéséből. Azért így sem áll rosszul, és nem is panaszkodik, csak szeretné megtartani a kezdeti lendületet.
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21