Néhány hónap még elválaszt bennünket az idei Túraautó Világkupa szezon rajtjától, mivel a szervezők egészen június elejéig tolták a kezdést. Mindezt azért, hogy a lehető legnagyobb esély legyen nézők előtt rendezni a futamokat. 


Ezzel viszont úgy alakult, hogy idén a két talán legnehezebb pályával indul majd a WTCR, ami a Hondával a 10 közös szezonjára készülő Tiago Monteiro szerint minden lesz, csak könnyű nem. 
"Hatalmas kihívás lesz a Nordschleifén kezdeni a szezont, hiszen ez a világ legnehezebb versenypályája. Érdekes, hogy itt kell majd felvenni a ritmust. Aztán egyből megyünk Vila Realba, ami szintén egy kemény helyszín, ráadásul utcai. Az első két hétvége nagyon nehéz lesz, de közben mindenki tudja, hogy a bajnokság szempontjából mennyire fontos. Egyből formában kell lenned, hogy maradjanak esélyeid"
- mondta Monteiro a WTCR hivatalos oldalának adott interjúban. 
WTCR
A Hungaroringen is lesz idén elektromos túraautó-futam
6 ÓRA
Begin Mailchimp Signup Form#mc_embed_signup{background:#fff; clear:left; font:14px Helvetica,Arial,sans-serif; width:100%;} /* Add your own Mailchimp form style overrides in your site stylesheet or in this style block. We recommend moving this block and the preceding CSS link to the HEAD of your HTML file. */End mc_embed_signup
A jó kezdés fontosságáról korábban Monteiro csapattársa, Tassi Atika is beszélt az Eurosport Hungary-nek. A Túraautó Világkupán az utóbbi években nagyon fontossá vált a csapattaktika alkalmazása, és emiatt kulcsfontosságú, hogy az ember ne ragadjon be a kezdésnél. A portugál szerint vele pont ez történt tavaly, ami hozzájárult a visszafogottabb teljesítményhez. Meg más is...
"Nem tudtam megmutatni a valódi teljesítményem, mivel néha hibáztam, néha nem volt meg a tempó egyes pályákon, máskor pedig a csapat szabályai szóltak közbe. Együtt vagyunk erősek, és eljön az a pont, amikor egyvalakiért kell dolgozni, azért, aki a legjobban áll az összetettben. Nekem ezzel nincs semmi bajom. Egy kicsit ez is benne volt a tavalyi szezonban, de természetesen nekem is jobban kell mennem az elején."
Monteiro egy további érdekes részletet is elárult 2020-ról, ami akadályozta őt az erős kezdésben. 
"Motorproblémám volt az első hétvégén, és gyenge motorral mentem
(összesen)
három fordulót. Egy rémálom volt, amíg ki nem cseréltük. Már Szlovákiában meg kellett volna tennünk, de végül máshogy döntöttünk, és ez egy súlyos hiba volt. Négy-öt tizedet veszítettem az egyenesben a csapattársaimhoz képest. Borzasztóan idegesített. Budapest előtt kicseréltük, és onnan egyből jobb is lett a teljesítményem. Ez picit az én hibám is, jobban kellett volna erőltetnem a cserét. De együtt hoztuk meg a döntést."

Monteiro-honda-2020.jpg

Fotó: Eurosport

A hungaroringi hétvégén Monteiro már harcban volt a győzelemért, Guerrierit viszont nem támadhatta - így szólt a csapatutasítás. Mint mondja, nem volt ezzel semmi baja, korábban ő is ült már a "kedvezményezettek padján". És továbbra is hisz abban, hogy a 2017-es baleset után is képes lehet bajnokesélyessé válni. 
"Ezzel kapcsolatban nincs semmi kétség bennem. Ha lenne, nem tértem volna vissza. Nem azért jöttem vissza, hogy csak részese legyek az egésznek. Újra a mezőny elejébe akarok kerülni, és meg akarom nyerni a bajnoki címet. Hiszem, hogy képes vagyok rá, és most talán éhesebb is vagyok, mint a balesetem előtt."
"Viszont sok olyan versenyző van, aki képes lenne bajnoki címet szerezni, de mégsem fog soha. Mert kell a jó időzítés, a megfelelő csomag és mentális állapot. Mindennek össze kell állnia. Lehetsz te nagyon gyors, de ha néha megáll az autó, vagy ütközöl valakivel, máris vége mindennek, hiába álltál készen. Rengeteg mindennek kell összejönnie, főleg egy ilyen erős mezőnyben. Az ember a pole-ból is könnyen a 15 helyen találhatja magát a következő hétvégén. Nagyon nehéz kiegyensúlyozottan a toppon maradni."
Monteiro várhatóan idén is Tassi Atika csapattársa lesz, bár a Honda - szokás szerint - egyelőre nem jelentette be az autók üzemeltetőjét. Minden emberi számítás szerint marad a német All-Inkl.com Münnich Motorsport, de hivatalos bejelentés még nem történt. 
WTCR
A TCR történetének egyik legnagyobb borulója indul a Hungaroringen
TEGNAP 10:18
WTCR
Tarquini először tett említést a visszavonulás lehetőségéről
TEGNAP 18:20