Monteiro_interju

Fotó: Eurosport

Portónál hazaibb versenyt el sem lehet képzelni Tiago Monteiro számára, a Honda portugál pilótája ugyanis éppen a híres kikötővárosban született, azaz gyakorlatilag házhoz jön hozzá a WTCC. Ez alkalomból a korábbi forma-1-es versenyző visszatekintett az mögötte lévő útra, amely odáig vezetett, hogy jelenleg a Honda gyári versenyzője egy FIA világbajnokságon.
"Bár Portóban születtem, igazából Párizsban nevelkedtem, a szüleim ugyanis ott dolgoztak a szálloda bizniszben és az ingatlan üzletágban. Az édesapám is versenyzett, de nekem eleinte nem voltak ilyen terveim, ő pedig túl elfoglalt volt ahhoz, hogy segítsen. Csak az egyetemi évek alatt alakult ki a szenvedély, amikor Svájcban tanultam vendéglátás és szálloda szakon. Kaptam egy tesztlehetőséget, és nagyon tetszett, majd, csak a szórakozás kedvéért, meghívtak a francia Porsche kupába" - kezdte a történetet Monteiro.
WTCR
HIVATALOS! Négy autóval tér vissza idén a Zengő Motorsport a WTCR-be
21 PERC
A szórakozás annyira jól sikerült, hogy öt futamot megnyert, és egyből bajnok lett. Ám ez még mindig kevés volt ahhoz, hogy a figyelmét végleg az autósportra terelje.
"20 évesen nem voltak komoly terveim a jövőre nézve, de a hozzám közel állók meggyőztek, hogy túl gyors vagyok egy márkakupához, így a francia Forma-3-as bajnokság felé irányítottak."
Néhány tanulóévet követően 1999-be szerezte meg első futamgyőzelmét, majd a következő szezon még jobban alakult.
"Mint a Forma-3-ban versenyző összes fiatal franciának, nekem is a Forma-1 volt a legnagyobb és egyetlen célom. De a szűkös anyagi keret miatt inkább egy negyedik évet is lehúztam a Forma-3-ban, amikor négy futamot nyertem, és utána kaptam egy ajánlatot a Super Novától a Formula-3000-be."

Monteiro_f3000

Fotó: Eurosport

Ahol viszont Monteiro kénytelen volt szembesülni az első komoly buktatókkal. A portugál megkapta csapattársnak Sebastien Bourdaist, a későbbi bajnokot, aki mellett nem volt könnyű kiemelkedőt produkálni.
"Bourdais már harmadik szezonját futotta az F3000-ben, és komoly kihívás elé állított. A pályák jelentős részét nem ismertem, és a teszttilalom miatt nem is tudtam gyakorolni. Kevés időt tölthettem az autóban, és elég kilátástalannak tűnt a helyzet, úgyhogy elfogadtam Fittipaldi ajánlatát, és átmentem Amerikában, a Champ Car-ba. Ám sajnos a csapat anyagi gondokkal küzdött, hamarosan be is zárt, én pedig ugyanott voltam, mint korábban."
A nehéz helyzetben kifejezetten bátorító volt, hogy a Renault beválogatta Monteirot forma-1-es tehetségkutató programjába
"Miután visszatértem az Egyesült Államokból, a Minardi csapat egyik mérnöke megkeresett - egy spanyolországi teszten láttak - és így forma-1-es tesztlehetőséghez jutottam. Közben a Carlin is segített, hogy aktív maradhassak - őket még az F3-as időből ismertem - és felajánlották, hogy induljak velük a World Series by Nissan-ban. Úgyhogy a Minardinak és a Carlinnak köszönhettem, hogy visszakerültem a Forma-1 felé vezető útra."
Monteiro remekelt a WSR elődjében, az első szezon során öt futamot nyert meg és második lett Heiki Kovalainen mögött. Soha korábban újonc még nem ért el ilyen eredmény a bajnokságban. És milyen érdekes az élet, a bajnok a GP2-be, a második helyezett viszont egyenesen a Forma-1-be léphetett fel, Monteirot a Jordan csapat szerződtette.

Monteiro_F1

Fotó: Eurosport

Első forma-1-es évében harmadik lett a botrányos Amerikai Nagydíjon, és 18 futamot fejezett be, amivel egy máig álló rekordot ért el. Monteiro 2005-öt is a Forma-1-ben töltötte, ám ekkor már nem sikerült pontot szereznie.
"Folytak tárgyalások köztem és a Torro Rosso között egy harmadik szezonról, ám végül nem jött össze. De továbbra is szerettem volna egy komoly bajnokságban versenyezni, és mivel mindig is érdekelt a túraautózás, a WTCC-be szerződtem."
Bár a Forma-1 sokak számára az autósport csúcsa, Monteiro talán mégis előrelépett a váltással, hiszen egy az életéért küzdő privát alakulattól a bajnoki címért harcoló SEAT gyári csapatba került. A portugál évekkel később a spanyol márka kiszállása után is hű maradt a sorozathoz, amit nem bánt meg.
"Biztos voltam benne, hogy idővel úgy gyártók érkeznek majd a WTCC-ben, akiknek tapasztalt versenyzőkre lesz szükségük. Igyekeztem a legtöbbet kihozni a helyzetből, és így kerülhettem bele a Honda gyári programjába" - zárta Monteiro.

Monteiro_qp_monza

Fotó: Eurosport

Azt pedig, hogy a Forma-1-ben a sor végén kullogni, vagy a WTCC-ben gyári pilótának lenni jobb, mindenki döntse el maga.
Fotó: WTCC Media, F3000.com
WTCR
Újabb két Hyundai csatlakozik a WTCR mezőnyéhez
5 ÓRA
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
15/04/2021 18:21