Thompson_kozlovszkij_marr

Fotó: Eurosport

Az FIA kiadta a szlovákiai WTCC futamra érvényes súlykompenzációs táblázatot, amely az első ilyen a 2013-as szezonban, hiszen az első két fordulón a Chevyt leszámítva valamennyi típus gyári minimum súlyon futott. A Chevrolet bajnok márkaként +40 kilót kapott, amit továbbra is megőrizhet, hiszen az első két hétvége során - nem meglepő módon - a Cruze-ok voltak a leggyorsabbak.
Emlékeztetőkén: a ballasztrendszerben a megelőző két fordulóból veszik az adott márka két legjobb versenyzőjének két legjobb körét az időmérőről és a két futamról, majd ezekből kalkulálják ki a gyártók közti különbséget, illetve azt, hogy ki mennyi súlyt, vagy milyen mértékű csökkentést kap.
WTCR
Tényleg világsztárt igazolt a Zengő Motorsport
16 ÓRA
A referenciaidő évek óta a Chevyké, a Slovakiaringen is ők kapják majd a +40 kilót. A SEAT és a Honda továbbra is gyári minimumon futhat, azaz mindkét típus 1150 kilót nyomhat Szlovákiában.
A BMW és a Lada viszont mínuszba mehet, mindkét márka a létező legnagyobb súlycsökkentést kapta, ami -20 kilót jelent. A BMW-s alakulatok nagy részének azonban az eddigi 1150 kiló hozása is nehézséget okozott, és a hírek szerint a karbon ajtók (kb. -20 kg) engedélyezése után is lesznek olyan csapatok, amelyek nem tudják elérni az 1130 kilós minimumsúlyt.
A Ladánál a monzai baleset okozott némi problémát a számításánál, ám végül elméleti időkkel kalkuláltak. Bár Thompson kifejezetten gyors volt Marrakeshben, Mikhail Kozlovszkij gyengébb körei mínuszba húzták a Grantát.
A szlovákiaringi súlytáblázat:
Típus Pluszsúly Gyári Szlovákia
Chevrolet Cruze + 40 kg 1150 kg 1190 kg
BMW 320 TC - 20 kg 1150 kg 1130 kg
SEAT León WTCC +/- 0 kg 1150 kg 1150 kg
Honda Civic S2000 +/- 0 kg 1150 kg 1150 kg
Lada Granta- 20 kg 1150 kg 1130 kg
Fotó: WTCC Media
WTCR
Új helyszín került be a WTCR 2021-es naptárába
11/05/2021 08:52
WTCR
Először nyert a Hyundai Elantra N, Nagy Dani pedig ötödik
09/05/2021 17:32