Egy héttel a Túraautó Világkupa idénynyitója előtt súlykedvezményt kapott a Honda Civic Type-R TCR, miközben az idén bemutatkozó Hyundai Elantra N TCR valamint többek között a Cupra León Competición turbónyomását is megemelték picit.

A 07-2021 kódjelűtechnikai közlemény szerint a Hondára kiszabbot BoP pluszsúlyt +30 kiló helyett +10 kilóra mérsékli a WSC műszaki osztálya, azaz Tassi Atiék 1275 kg-s alapsúllyal gurulhatnak pályára a Nordschleifén.
Ezzel a Honda Civic Type-R TCR lesz a mezőny második legkönnyebb autója, mindössze 10 kilóval nyög majd nagyobbat alatta mérleg, mint az 1265 kilós Hyundai-nál.
WTCR
Az estorili WTCR-hétvége minden perce magyarul az Eurosporton
15 ÓRÁJA
A koreai márka vadonatúj fejlesztésű gépe is kapott némi kedvezményt: minimális turbónyomás növelést engedélyeztek Michelisz Norbi munkaadójának. Tényleg kis mértékű változtatásról van szó, a 4000-4750 rpm közötti tartományban szakaszonként 20, afelett szakaszonként 25 millibár az emelés.
Egy kicsivel feljebb mehetnek az új Audi RS3 LMS és a Zengő Motorsport által használt Cupra León Competición esetében is. Mivel a két autó ugyanazt a motort használja, a változtatás egyformán érvényes mindkettőre.
Ők csak felső fordulatszámtartományban kaptak engedményt, 6250 és 6900 rpm között szakaszonként lépcsőzetesen növekvő módon. 6250-nél 5 millibárt, 6900-nál viszont már plusz 20-at. A legfelső, 7000 rpm-es sávban a növekmény szintén +20 millibár.
A 2021-es Túraautó Világkupa szezon egy hét múlva, június első hétvégéjén rajtol a Nordschleifén.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
22/06/2021 11:23
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30