Suzukai pole és győzelem ide, stabil jövő oda, Michelisz Norbi óvatos várakozásokkal utazik a WTCC utolsó előtti versenyhétvégéjére, Sanghajba. A magyar pilóta némi szerencsével még az összetett harmadik helyét is megszerezheti, ám a hátralévő négy futam mindegyikén masszív pontszerzésre lesz szüksége.
Norbi jelenleg hatodik a bajnokságban, ami pedig a közvetlen ellenfeleket illeti James Nash előnye 25, Tom Chiltoné pedig 27 vele szemben az összetettben. Mivel a hátralévő versenyeken összesen 110 pont szerezhető, még nagy harc lesz a dobogós helyekért.
Kína eddig még nem ölelte keblére a magyar pilótát, sem a Tianma versenypályán, sem a nemzetközi sanghaji körön nem sikerült még pontot szereznie. 2011-ben fékhiba az első futamon, a másodikon pedig Monteiro "pöccintése" után csonkállvány csere és a "jónevű" DNF. Tavaly (már az F1-es pályán) az első futamon ütközés Yvan Mullerrel, majd áthajtásos büntetés, aztán egy kis kalamajka Alex MacDowall-el a másodikon.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
Az időmérők tekintetében viszont nem áll rosszul Norbi, 2011-ben negyedik, tavaly harmadik volt a kvalin.
"Bízom benne, hogy jól szerepelhetünk Kínában, ugyanakkor nem tartom valószínűnek, hogy a suzukaihoz hasonlóan erősek leszünk. A pálya vonalvezetése és a +20kg súly, amit a Japánban nyújtott teljesítmény miatt kaptunk eléggé meg fogja nehezíteni a dolgunkat" - utalt arra Norbi, hogy a hosszú egyenesekben a Honda nyomás alá kerülhet a Chevrolet-vel szemben.
"Alapvetően az lesz a fő kérdés, hogy az egyenesben összeszedett hátrányt kompenzálni tudjuk-e a kanyarokban."

Michelisz_tarquini_Rus_honda

Fotó: Eurosport

Az időmérőn megint nagy jelentősége lesz a szélárnyéknak, tehát bízzunk benne, hogy sikerül összedolgozni a gyári Hondákkal.
"Előzetesen úgy gondolom, hogy erőből az 5-6. hely lehet elérhető az időmérő edzésen, innen pedig az egyik futamon egy kis szerencsével elcsíphető lehet egy dobogós eredmény"  - zárta Norbi.
Ami a bajnokságot illeti, korábban már fejtegettem, hogy nem lesz könnyű Nash-t és Chiltont utolérni, ráadásul Rob Huff hátránya is csak három pont Michelisz mögött. Most egy-két számadattal is alátámasztanám, hogy miért adott több között Norbi is mindössze 30% esélyt az év végi dobogónak.
A pontkülönbség nem rettenetes, az ellenfelek viszont rettenetesen kiegyensúlyozottak. Picit átböngészve a házi statisztikáimat kiderült, hogy James Nash rendelkezik jelenleg a leghosszabb még tartó pontszerzési sorozattal, a bamboos srác a portói második futam óta minden versenyen benn volt a top10-ben. Sőt, ha az első portugáliai versenyen nem 11. hanem 10., akkor ez a sorozat egészen a Hungaroringig nyúlna vissza.
Chilton sem lesz egyszerű kenterbe verni, az RML-es brit idén ha célba ért, mindössze kétszer nem szerzett pontot, tehát ő is a legmegbízhatóbb pilóták közé tartozik.
Az a helyzet, hogy az összkép tekintetében nagyon együtt van ez a hármas, Norbi szerintem jobb pilóta mint Chilton és Nash, a Chevrolet viszont jobb autó, mint a Honda. Ilyen erőviszonyok között pedig 27 pont hátrányt ledolgozni emberes feladat lesz.
Az autósport egyik szépsége viszont, hogy rengeteg tényező befolyásolhatja a végeredményt, és a statisztikák egy pillanat alatt értelmetlenné válhatnak.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33