Michelisz Norbi hétfőn elutazott Makaóba, a WTCC idei utolsó versenyhétvégéjének helyszínére, ahol pályafutása eddigi legnagyobb feladata vár rá, ha minden jól alakul, akár negyedik is lehet az összetettben, és megverheti mindkét gyári Honda pilótát.
Az utolsó hétvége előtt rendkívül szoros a meccs közte valamint a két gyári hondás között. Hármasukból Tiago Monteiro áll a legjobban, őt Norbi öt pont lemaradással követi, Gabriele Tarquini pedig mindössze két pontra jön a magyar versenyző mögött, azaz hármójukat csak hét pont választja el. Eközben Makaón összesen 55-öt lehet szerezni.
Egy korábbi bejegyzésben már részletesen elemeztem a hármas csata statisztikai vetületét, ám a számoknál is többet mondhatnak Michelisz Norbi megérzései, aki a rá jellemző kedvességgel indulás előtt még adott egy gyors interjút a WTCC Blognak.
Hungaroring
A helyszínről nézné a hungaroringi WTCR-hétvégét? Íme a feltételek
10/06/2021 20:20
"Az elmúlt három-négy hétvége helyszínei közül érzésem szerint ez fekszik majd leginkább a Hondának, itt lehetünk a legjobbak. Ha minden rendben megy, az időmérőn akár a harmadik-negyedik hely is elérhető lehet" - mondta Norbi a WTCC Blognak.
Ez egyáltalán nem részletkérdés, hiszen az elmúlt versenyeken egy körön Norbi elég sokszor bizonyult jobbnak a gyári pilótáknál, és ha elérhető lesz a top5, ez pontokat jelenthet. A jelenlegi szabályok szerint ugyanis a Q3-ban pontokat is osztanak, az első ötöt, a második négyet kap, és az ötödiknek is jut egy.

Michelisz_szerel_sanghaj

Fotó: Eurosport

A Zengő Motorsport Suzukában nem használta a JAS által nyáron fejlesztett új futómű csomagot (lényegében egy új gátlót), ezért kíváncsiak voltunk arra, Makaón bevetik-e.
"Még nem döntöttük el véglegesen, át kell beszélnünk a dolgot Gergővel (Bári Gergely, Norbi versenymérnöke), de nagyon valószínű, hogy ezúttal is a régi lengéscsillapítókkal megyünk majd. Az ok ugyanaz, mint Japánban, nincs semmilyen tapasztalatunk az új alkatrésszel, a háromszor fél óra pedig túl kevés ahhoz, hogy nekiálljunk kísérletezni. Makaó ráadásul nagyon futómű-érzékeny pálya."
Ahogy a cikk elején említettem, jelenleg Monteiro áll a legjobban hármójuk közül, Norbi viszont inkább tart Tarquinitől mint a portugáltól.
"Nehéz megmondani, hogy melyikük lehet a keményebb ellenfél a hétvégén. Az elmúlt versenyek tapasztalatai alapján Tarquini szerintem jobb formában van; Monteirónál egy kicsit hiányolom az év első felében látott tempót. Viszont a portugál kifejezetten szereti Makaót, és általában jól is megy itt. Ennek ellenére szerintem Tarquini lesz a veszélyesebb rivális."
A stratégiáról nem nagyon beszéltünk, hiszen a WTCC továbbra is egy sprintbajnokság, egy rövid időmérővel és két rövid futammal. Itt kell egy jó kvali, aztán két jó verseny, és ennyi. Az időmérő azért szóba került, és Norbi ismét megerősítette, semmiképpen sem fog a fordított rajtrácsos pole-ra játszani, egyrészt mivel remélhetőleg nem lesz rá szükség, másrészt mert túl kockázatos, és nagyot lehet vele bukni.
Szóba került a WTCC Blog által készített táblázat is, amelyben a legutóbbi négy versenyhétvégén szerzett pontokat összesítettük. Ebből kiderült, hogy Termas és Suzuka között egyedül a világbajnok Pechito López volt eredményesebb a magyar pilótánál, aki a gyári hondások mellett Yvan Mullert és Sebastien Loeböt is lepipálta. Kíváncsi voltam, mit szól ehhez a statisztikához, és vajon belülről érezte-e, hogy ennyire jól sikerült ez a négy hétvége.

Michelisz_suzuka

Fotó: Eurosport

"Még engem is meglepett, hogy a legutóbbi négy futam alapján ennyire előkelő helyre kerültem, és természetesen nagy örömmel töltött el. Az igazsághoz viszont hozzátartozik, hogy Yvan Muller elég balszerencsés volt mostanában (Sanghajban kiforgatták, Suzukában defekt miatt nullázott). A realitás szerintem valahol ott lenne, hogy kb. ugyanannyi pontot szereztem, mint Loeb, ami szintén hatalmas dolog. Őszintén szólva belülről nem éreztem, hogy ennyire jó volt az utóbbi néhány verseny, viszont azt igen, hogy ez a szezon az összes korábbinál kiegyensúlyozottabb lett."
Michelisz Norbi 2012-ben egyszer már a csúcsra ért, akkor megnyerte a privát versenyzők összetettjét, a Yokohama kupát. Most ugyan "mindössze" a negyedik hely a tét, ám ezúttal már az abszolút bajnokságban, ahol a gyáriak ellen folyik a küzdelem. Vajon Norbinak melyik érne többet, a kettő közül?
"Egyértelműen az összetett negyedik hely. Természetesen a Yokohama kupa győzelem is óriási eredmény volt, most azonban gyári versenyzőket, sőt márkatársakat előzhetnék meg, úgyhogy mindenképpen ez lehet az eddigi legnagyobb dobás" - zárta Norbi.
Végezetül egy mondat erejéig kitértünk a jövő évi szerződésre is, ám Norbi elmondta, senki ne számítson nagy bejelentésre a következő napokban, jelen állás szerint legkorábban is csak karácsony környékén kerülhet pont az ügy végére, ám ha elhúzódnak a dolgok, akkor január eleje is lehet belőle. A lényeg, hogy január végére legyen meg a szerződés, mert akkor kezdődhet a téli tesztidőszak, amiben - így vagy úgy - de remélhetőleg Norbinak is lesz dolga bőven. Addig viszont fel a negyedik helyért!!
Nürburgring
Így nem nyerhette meg hazai versenyét Luca Engstler
09/06/2021 07:53
WTCR
Összefoglaló a második nürburgringi futamról - 2021
09/06/2021 07:30