Eurosport

Michelisz Norbi tényleg nem elég tökös a WTCR-hez?

Michelisz Norbi tényleg nem elég tökös a WTCR-hez?
By Eurosport

The 16/05/2018 at 14:04Updated The 16/05/2018 at 15:26

Tényfeltáró reakció az elmúlt napok kritikáira.

Még csak három forduló ment le az Oscaro WTCR Túraautó Világkupa 2018-as idényéből, de máris forróvá vállt a magyar közhangulat, a szurkolók egy része ugyanis úgy véli, már ez a három verseny alapján is bátran kijelenthetik, Michelisz Norbi nem elég kemény ehhez az új bajnoksághoz.

Nem árulok zsákba macskát, jókora meglepetést okozott számomra a nürburgringi hétvége után megindult kritika áradat, mert akárhogy próbálkozom, az én fejemben sehogy sem áll össze, hogy Norbi mitől lenne "lagymatag" vagy "nyuszi" ebben a mezőnyben...

Ezért most egy közös, rituális emlékező szeánszra invitálok minden olvasót és rajongót, hogy együtt keressük meg azokat a pillanatokat, amik alapján kimondhatjuk: Norbi puha. Vagy esetleg ennek az ellenkezőjét.

Három forduló után Michelisz negyedik a bajnokságban, hátránya 10 pont a harmadik Thed Björk és 35 a listavezető Yvan Muller mögött. Úgy, hogy a bajnokságból még 21 futam van hátra, azaz több, mint egy teljes WTCC szezon... Nézzük, hogyan jutott el Norbi idáig, és tegyünk felkiáltójelet azokhoz a pillanatokhoz, ahol a magyar pilóta gyámoltalanul viselkedett.

Michelisz Norbert Hungaroring 2018

Michelisz Norbert Hungaroring 2018Eurosport

Marrakesh:

Kifejezetten rosszul indult a szezon, Norbi élete legnehezebb hétvégéjének nevezte az idénynyitót, bár erről a legkevésbé ő tehetett. Ez történt.

FP2: tönkremegy egy jeladó a Hyundaiban, az autó az edzés elején megáll, és meg sem mozdul többet. Norbi rendkívül értékes edzéslehetőségtől esik el.

Első időmérő: Norbi kiváló tempót diktál, de elfüstöl alatta a Hyundai motorja. Így is megszerzi a második helyet, de mivel a csapat kénytelen motort cserélni, visszasorolják a mezőny végére.

Első futam: a rajtnál nyolc helyet javít, de a harmadik körben leesik a Hyundai egyik kereke, így kiállni kényszerül.

Második futam: a nyolcadik helyről indul, és hetedikként intik le egy olyan versenyen, ahol az első nyolcban egyetlen változás történik, amikor Rob Huff defekt miatt kiesik.

Harmadik futam: az start előtt elkezd szivárogni az olaj a váltóból, de valahogy sikerül elérni, hogy mehessenek. A rajtnál az előle induló Yvan Muller nagyon keményen védekezik vele szemben, de Norbi nem veszi el a gázt, csak amikor már irányíthatatlan az autója. Emiatt visszacsúszik az ötödik helyre. A verseny második felétől küzd a váltó túlmelegedésével, a végén eltűnik az egyes fokozat, és hármasból négyesbe is nehéz váltani, de behozza a Hyundai-t ötödiknek.

Hungaroring:

Első futam: a pole-ból indulhat, de a mindig remekül rajtoló Hondával Esteban Guerrieri elé ugrik. Norbi nem hagyja magát, az egyes kanyarban mellette marad, szorítja kifele az ideális ívről, az argentin pedig keményen ellentart. A csata miatt a hondás elfékezi magát, és Norbit is magával sodorja a kettes kanyar bukóterébe. A magyar pilóta ezzel visszaesik a negyedik helyre, kilenc körön keresztül üldözi a keménységéről híres Yvan Mullert, majd a 10. körben megelőzi, összehozva az egyetlen helycserét a top7-ben.

Második futam: mivel Norbi a második időmérőt is megnyeri, ezúttal a 10. helyről indul. A rajtnál egyből fog három két helyet, majd később megelőzi Bennanit, és Thompson kiesésének köszönhetően a hatodikként intik le. Bajnoki riválisai közül ő javít a legtöbbet, pontosan ugyanannyit jön előre, mint a keménysége miatt sokra tartott (máskor meg nagyon kritizált) Gabriele Tarquini.

Harmadik futam: a pole-ból sajnos nem sikerül tökéletesen a rajt, Tarquini megelőzi. Norbi jól láthatóan képes lenne támadni az olaszt, de a csapat utasítása egyértelmű: a kettős győzelem a fontosabb, Norbi nem előzhet. A verseny végén már látványosan szorongatja Tarquinit, aki nem ront, így marad a második hely.

Nordschleife:

Első futam: az Yvan Muller Racing láthatóan jobb beállítást talál, mint a BRC, elviszik az első két rajtkockát, de Norbi így is harmadik, miközben Tarquini csak hetedik. A rajtnál megőrzi a helyezését, de Nordschleife rész előtt Huff ügyesen beszúr mellé, és megelőzi. Norbi innentől kezdve minden körben igyekszik szorongatni a 2012-es világbajnokot, aki a könnyebb Volkswagennel (+60 kg) a kanyargós részen rendre szerez annyi előnyt, hogy a Döttingerhöhében a Hyundai csak melléérni tudjon. Norbi minden alkalommal a végletekig ott tartja az autót Huff mellett, és csak akkor veszi el, amikor már értelmetlen ott maradni, hiszen az angolnak kedvez az ív. Végül marad a negyedik hely.

Második futam: ismét Norbi viszi a BRC-s zászlót az időmérőn, harmadik lesz, miközben Tarquini csak 14. A második futamon így a nyolcadik helyről indul, ügyesen megússza a rajt utáni balhét, és egyből két helyet javít. A harmadik kör végén a hosszú egyenesben még Yann Ehrlacher-t is lenyomja, így végül ötödikként zár.

Harmadik futam: a mögüle induló Yvan Muller egy kicsivel jobban rajtol, megszerzi a belső ívet, ami pozícióelőny, hiszen így mélyet fékezhet, és kiterelheti Norbit a pálya szélére. Ezzel visszacsúszik a hatodik helyre. Kicsivel később az Arembergben Guerrieri megpróbál bebújni mellé, de láthatóan elméri a féktávot, és csak Norbi autójának ütközve tud megállni. Az argentint megbüntetik, Norbi pedig további helyezéseket veszít. A 11. helyen viszont még mindig nem reménytelen a pontszerzés, ezért amikor utoléri a motorgondokkal küzdő Huffot, minél hamarabb szeretné megelőzni. Az angol az előtte lévő két-három autót simán el is engedi, mikor azonban Norbi odaér, mégsem hagyja nyitva a kaput. A képet még tovább árnyalja, hogy Huffnak lengetik a kék zászlót, ami annyit jelent, gyorsabb autó jön, engedd el! Norbi szerint egyszerűen nem értették meg egymást, Huff nem számított rá, hogy azon a szűk részen Norbi bemegy mellé, ő pedig azt hitte, az angol elengedi. Sokan írtátok, hogy ha kivár kicsit, néhány kanyarral később simán megelőzhette volna. Csakhogy Norbi szeme előtt ekkor már nem Huff lebegett (a kékből arra következtetett, hogy ő nem fog küzdeni), hanem JK Vernay és Pepe Oriola, akiket szeretett volna megelőzni a kör végén a Döttingerhöhében.

Akármelyik szemüvegem is teszem fel, ebből az összefoglalásból sehogy sem áll össze a puhány Norbi képe. Látok itt a riválisoknál gyengébb rajtokat, egy-egy világklasszis rivális ügyes húzását, és nem kevés balszerencsét. Meg egy szezont, amiből még rengeteg van hátra, és amiben semmi sem dőlt el. Viszont puhaságot sehogy sem.