Michelisz_Horiucsi

Fotó: Eurosport

A Citroen már kész autóval tesztel, az új Hondának meg még árnyékát sem láttuk! A franciáknál Yvan Muller, Sebastien Loeb és José Maria Lopez is autóba ült már, a Civic pedig még csak a szélcsatornáig jutott! A franciák már 500 gumit elteszteltek, a Hondát viszont még be sem indították! Mi lesz ebből???
Nagyjából így fest itthon a közhangulat a Honda vs. Citroen párharc vonatkozásában. Mindenki azt próbálja találgatni, mekkora hátrányt jelenthet a japán márka számára, hogy a franciákhoz képest jó fél év lemaradással tudja csak pályára gurítani a 2014-es autót.
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Sokan vannak idehaza, akik szeretnek aggódni, szeretik az ördögöt a falra festeni, ők szívesen belekapaszkodnak az ilyen sztorikba. Nekik csak olaj volt a tűzre, hogy a Honda Europe Motorsport főnöke is azt mondta, hátrányban vannak a Citroennel szemben. De vajon ez tényleg hátrány? Vagy csak eltérő a két program? Elvégre a Citroen nulláról indult, a Honda viszont nagyon nem. Michelisz Norbi szerint nincs ok az aggodalomra, bár az új Civic-et még ő sem látta.
"Suzukában elvittek bennünket a Honda gyárba, de az autót nem láthattuk, hiszen az Olaszországban, a JAS műhelyében készül. Annyit tudtam meg, hogy a kasztnit már szélcsatornában tesztlik, a motor pedig fékpadra került Japánban" - mondta Norbi a WTCC Blognak.

Tarquin_michelisz_Monteiro_honda_Gyar

Fotó: Eurosport

A Honda mérnökei a rájuk jellemző fáradhatatlansággal dolgoznak az új 1.6 turbós erőforráson, és az idén szerzett tapasztalok alapján tökéletesítik a motort.
"Ami nagyon fontos, hogy a Hondánál belátták, szerkezeti probléma van az idei WTCC-s motorral, és komoly átalakítások lesznek. Tudják, mi volt idén a gyenge pont, min kell változtatni, és intenzíven dolgoznak rajta."
A "világ másik végén", Milánó közelében közben a JAS már ezerrel reszeli az új kasztnit, sőt, az első szélcsatornás teszteket is megtartották már.
"Láttam a szélcsatornát, ahol dolgoznak, és nagyon ütős. Olaszországban és Japában is magabiztosak, hogy jó lesz az új autó."
Bár az új WTCC-s Civic csak valamikor a jövő év elején, valószínűleg januárban gurul pályára, Norbi egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy komoly hátrányba kerülnek a Citroennel szemben.
"A Honda nagyon komoly tesztközponttal rendelkezik, ahol a motort érő össze erőhatás modellezhető. A motor tökéletesen fejleszthető fékpadon is, a kasztni pedig a szélcsatornában. Valamikor januárban aztán összerakják a kettőt, és onnan még lesz három-négy hónapunk dolgozni rajta. A fejlesztés jelen szakaszában nem számít nagy előnynek, hogy ők már pályán dolgoznak."
"Szerintem nem jelent majd nagy hátrányt, hogy a Citroen korábban kezdte el a tesztprogramot. Ők nulláról indultak, úgyhogy egyelőre inkább ők vannak hátrányban velünk szemben" - zárta Norbi.
Fotó: WTCC Media
WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21