Michelisz_honda_dizajn_14_2

Fotó: Eurosport

Michelisz Norbi hazaért Olaszországból, ahol szerdán és csütörtökön végre tesztelhette 2014-es Hondáját, aludt egy picit, majd saját honlapján mesélt az élményekről. Sok minden szóba került, ám nekem leginkább az utolsó előtti bekezdés okozott örömöt, amiben a magyar pilóta az autó megbízhatóságáról írt.
Mindannyian emlékszünk a tavalyi szezonkezdetre. A Zengő Motorsport csak Monzában, az idénynyitó helyszínén kapta meg a Hondát, ami csak úgy okádta a műszaki hibákat már az első pillanattól kezdve. Az csúszások után egy picit tartottunk tőle, hogy valami hasonló vár ránk idén is, de talán mégsem.
WTCR
Újabb két Hyundai csatlakozik a WTCR mezőnyéhez
5 ÓRA
"A tavalyi évhez képest megbízhatóbb volt az autó. Egy évvel ezelőtt ilyenkor már a shakedown-nál is rengeteg rendellenességgel szembesültünk, ezúttal viszont ugyan előfordultak apróbb hibák, de sokkal kevesebb volt belőlük, mint amire számítottunk. Nem akarom elkiabálni, de nagyon bízom benne, hogy ez a kocsi műszakilag stabilabb az előző típusnál" - írta Norbi a 'michelisz.hu'-n.
Az elmúlt két nap eseményeit nagyjából már ismeritek. Szerdán megérkeztek Olaszországba, a JAS-al kimentek a pályára, Gabriele Tarquini bejáratta az autót, ezt követően pedig átadták a magyar különítmények. És jöhetett az a négy hónapja várt első kör.
"Az első méterek persze furcsák voltak. Azt már korábban is észrevettem magamon, hogy 3–4 hónap kihagyás után szükségem van néhány körre, míg újra felveszem a ritmust egy hasonló teljesítményű autóval is. De most ezt az érzést még tetézte, hogy egy sokkal gyorsabb gépet hajtottam."
"A nagyobb motorteljesítményhez viszonylag hamar hozzászoktam, ami viszont igazán lenyűgözött, az a fékhatás fejlődése volt. Magasabb sebességről is később tudtam fékezni, mint a tavalyi verzióval; idén egyértelműen rövidebbek lesznek a féktávok. A kanyarsebesség a lassú kanyarokban nem változott jelentősen, a közepesen gyors, illetve a gyors kanyarokban azonban a megnövekedett leszorítóerőnek köszönhetően nagyobb sebességre képes az autó, mint korábban."
A szerdai napon 80 kilométert mentek a Civic-kel, amit csütörtökön további 120 követett. A második nap már a beállításokat is elkezdték piszkálni a srácok, igaz csak módjával, hiszen a legfontosabb az volt, hogy Norbi minél többet mehessen az autóval.
"Próbáltunk minél kevesebbet állni a bokszban, és csak olyan dolgokhoz nyúltak a szerelők, amiket gyorsan tudtak állítani. Elkezdtük kapargatni a felszínt, és sok információt szereztünk, ezek viszont még erősen zavaros infók, hiszen messze nem éreztem 100 százalékosan a kocsit, nem autóztam ki a határokat, úgy pedig nehéz igazán releváns visszajelzéseket adni a versenymérnökömnek, Bári Gergelynek."
Csütörtök este ismét elváltak Norbi és az új autó útjai, a magyar pilóta hazautazott Magyarországra, a Honda pedig a másik irányba indult, Livorno kikötőjébe, ahonnan komppal szállítják át Marokkóba, az április 11-13-ig tartó idénynyitó helyszínére.
Fotó: Zengő Motorsport
[ad#2]
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
15/04/2021 18:21
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23