Michelisz_honda_box

Fotó: Eurosport

Kevés a kraft - nagyjából ezzel a lehangoló felismeréssel zártuk az idei WTCC szezon első hétvégéjét Monzában. Nagyon vártuk az új autót (hát még Norbi és a csapat), titkon bíztunk benne, hogy a Honda egyből világverő gépet épít, de aztán kiderült, fél év alatt nem lehet ellensúlyozni a Chevrolet sokéves tapasztalatát.
Elsősorban a motorerő terén maradt el a Civic a Cruze mögött, ami azért volt problémás, mert a WTCC-ben nincs lehetőség olyan drasztikus évközi fejlesztésekre, mint pl. az F1-ben volt, már persze azelőtt, hogy befagyasztották volna a motorokat.
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
A Honda és a JAS Motorsport azért igyekezett fejleszteni, amin lehetett, jött új airbox, módosított gépháztető, és még több más apróság, amivel egy picit több levegőt lehetett a motorba préselni. Mert alapvetően ez volt a gond a Honda szívével, légszomjjal küzdött.
És bár az erőviszonyokat a feje tetejére állító előrelépés nem történt, azért sikerült javítani a monzai helyzeten, és ezt Michelisz Norbi is érzi minden alkalommal, amikor autóba ül.
"Szerencsére most már nem nagyon beszélhetünk olyan pályáról, amely kifejezetten rossz lenne nekünk, mert erőből is elég gyorsak vagyunk ahhoz, hogy bárhol versenyképesek legyünk. Legutóbb talán a Salzburgring volt az a helyszín, amely előtt lehettek kételyeink, de végül ott sem volt szükségünk óriási szerencsére a dobogóhoz" - írta Norbi a 'michelisz.hu' oldalon.
Ettől függetlenül azt a Zengő Motorsport pilótája is tudja, hogy Sanghajban nem lesz könnyű dolguk, és ennek csak az egyik oka az, hogy a suzukai remeklés után a Honda is maximális (40 kilós) pluszsúlyt kap Kínában.
"Arra számítok, hogy ez a pálya nem lesz annyira a mi terepünk, mint Szuzuka vagy Sonoma volt, hiszen Sanghajban van az egész szezon leghosszabb egyenese, ami a végsebesség szempontjából nem kedvez a Hondának. A Japánban elért sikerek miatt 40 kilós kompenzációs súllyal futunk Kínában, csakúgy mint a Chevrolet, és emiatt körönként 2-3 tizedmásodpercet veszíthetünk. Hogy mennyire esünk majd vissza, azt most nehéz megmondani."
A sanghaji WTCC hétvége kezdetéig már csak néhány órát kell várni, a félórás teszt magyar idő szerint péntek éjjel egykor kezdődik.
Fotó: Zengő Motorsport
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33