Michelisz_teszt_pr

Fotó: Eurosport

Tudom, ez még csak a teszt volt, ahol rengeteg a bizonytalansági tényező, de akkor is... A nehéz szezonkezdet előtt egy pillanatra hadd felejtsük el, hogy még csak péntek van, és hadd engedjünk meg magunknak, halkan de bizakodóan ennyit: yessss!
És most térjünk vissza a valóságba. José Maria Lopez és Sebastien Loeb mögött Michelisz Norbi lett a legjobb hondás és a legjobb nem-citroenes pilóta is. Hátránya kilenc tized az argentin és hét a francia pilótához viszonyítva, ráadásul a harmadik szektorban ő futotta az abszolút legjobb részidőt (24.1).
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
Viszont nem tudjuk, milyen szett gumin ment, csak találgatni lehet. Zengő Zoliék szinte soha nem játszanak azzal, hogy már pénteken feldobnak egy jobb szettet, általában ugyanazon a négy Yokohamán szokták végigtolni az első 30 percet. A teszt elméletileg nem tartozik a gumiszabály hatálya alá, tehát mindenki azzal megy, amivel akar, de kötve hiszem, hogy Zoli vásárolt egy új szettet a sajtó kedvéért. Majd a zengős videóból kiderül.
Frissítés: közben Juni Gyuri az 'zengomotorsport.hu' oldalon megerősítette, hogy Norbi végén egy szett új gumival volt ennyire gyors. Ez egy picit ront az örömünkön...
A marokkói +2 másodperchez képest most csak kilenc tized a hátrány. Bárcsak így maradna az egész hétvégén... Illetve jó hír még, hogy láthatóan hibátlanul muzsikál a Honda, 15 megtett körrel Michelisz Norbi volt a legszorgalmasabb. Konkrétumok hiányában ennél többet nem merek állítani.

Lopez_r2_marr

Fotó: Eurosport

Nézzük a többieket. A teszt alapján bejött, hogy csökken a különbség a Citroen és a többiek között; főleg a Honda javult sokat Marrakeshez képest. Itt persze fel lehet vetni, hogy ez csak a teszt volt, ám Marokkóban sem mutatkozott nagy eltérés az edzések között, nagyjából konstans voltak a különbség.
A harmadik Citroent (Yvan Mullert) még Hugo Valente is megelőzte a Chevrolet-vel, ám tudjuk, hogy a négyszeres világbajnok autója egy kisebb generálon esett át az előző forduló óta.
A Honda és a Chevy nagyjából egy szinten volt a teszten, a legjobb hondás (Norbi) és a legrosszabb chevys (René Münnich) között 1.6 másodperc a különbség. Valente mellett Gianni Morbidelli is elkapta a fonalat, hatodik lett, megelőzve Tiago Monteiro gyári Hondáját.

Morbidelli_marr_r2

Fotó: Eurosport

Gabriele Tarquini nagy meglepetésre sokáig a top5-ben tartotta a rohamtempóban újjáépített Hondát, ám az edzés végére kijöhetett valami probléma, mert nála nyolc kör után véget ért a teszt. Ebben a helyzetben ezt teljesen normális, kisebb fajta csoda, hogy a maestro egyáltalán elindulhatott.
A negyedik Hondával Mehdi Bennani kicsit lemaradt a véghajrában, a marokkói végül majd' egy másodpercet kapott Norbitól.

Thompson_lada_marr

Fotó: Eurosport

A Lada egyértelműen csak a negyedik erő volt a teszt során, Rob Huff, James Thompson és Mikhail Kozlovskiy zárja a TC1-es autók sorát. Jó hír viszont, hogy mindhárom autó 10 kör felett teljesített, és a lemaradásuk is csak néhány tized a Honda-Chevrolet kettős mögött. Ettől függetlenül rengeteg munka vár még rájuk.
A TC2-es autók versenyét ezúttal is Franz Engstler nyerte, a BMW 320TC öt és fél másodpercet kapott Lopeztől.
A paul ricardi teszt végeredménye

PR_test_1

Fotó: Eurosport

A franciaországi WTCC hétvége holnap 9:15-kor folytatódik az első szabadedzéssel, amelyet már élőben közvetít az Eurosport Player webTV.
Fotó: WTCC Media
[ad#2]
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33