Michelisz Norbi egy ötödik és egy hatodik hellyel távozott a pekingi WTCC fordulóról, aminél a legtöbben előrébb szerették volna látni őt, ám a Zengő Motorsport pilótája úgy érzi, az adott körülmények között a maximumot sikerült kihozni a technikából.
Az argentínai hétvégét követő két hónapos szünet során a Honda komoly tesztprogramba kezdett, dolgoztak a futómű egyes alkatrészein, és egy motorfejlesztő csomagot is kipróbáltak. Norbi szerint Kínában az első pillanattól kezdve érezhető volt a javulás a Civic viselkedésében.
"Már a szabadedzéseken érezhető volt a hatása, és külön jó hír volt, hogy nemcsak teljesítményben léptünk előre, hanem az erőátvitel finomhangolását illetően is. Mivel a Honda a szoftveres megoldásokon is sokat javított, a gázpedálon keresztül kontrolláltabban ki tudtuk használni az erőforrás teljesítményét. Ennek köszönhetően főleg a lassú kanyarokból sokkal jobb érzéssel lehetett kigyorsítani" - írta Norbi a michelisz.hu oldalon.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
TEGNAP 17:30
A motorcsomagot tehát a Zengő Motorsport is megkapta, a fejlesztett futóműt viszont nem. Az új gátlókat már Termas előtt kipróbálta a gyári csapat, az argentin futamon viszont nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, így tovább dolgoztak rajtuk, és Pekingben is csak a gyári csapat használta őket. Ám ezúttal úgy tűnt, valóban előrelépést jelentenek az új alkatrészek, így remélhetőleg Sanghajban már Norbi is megkapja őket.
"Főleg Tarquini eredményein világosan látszott, hogy bizonyos szituációkra egyértelműen jobban reagált az autója, mint a mienk. Remélem, Sanghajra már mi is megkapjuk ezeket az elemeket, mert az további fejlődési potenciált jelentene számunkra is!"

MICHELISZ_honda_palyan

Fotó: Eurosport

A bajnokságban jelenleg hetedik magyar pilóta a két pekingi futam eseményeit is elemezgette kicsit, és több kérdésre is választ adott. Az első futamon például nem sikerült tökéletesen beállítani az autót, és ennek főleg a verseny elején látta kárát.
"Valószínűleg hibát követtünk el a guminyomást illetően, ugyanis túlságosan arra összpontosítottunk, hogy az autó jól működjön a futam második felében. Sajnos ennek az ára az lett, hogy a safety car-os fázis előtt olyan érzésem volt, mintha esőgumikon mentem volna az első tengelyen, bizonyos esetekben szinte teljesen irányíthatatlanná vált az autó."
Elsősorban ennek betudható, hogy bár a futam elején Norbi feljött az ötödik helyre, a zengős Honda lassabbnak tűnt a riválisoknál, és hamar visszacsúszott a hatodik pozícióba. Ha másra nem, arra mindenképpen jó volt ez az eset, hogy megint tanultak valamit az autóról, hiszen a beállításoknál a rossz tapasztalat is hasznos.
A második versenyre változtattak a guminyomáson, hogy már az első körökben is megfelelő legyen a tapadás, ám ezúttal a futam második felében akadtak gondok. A pontos okokat egyelőre még nem tudni, Norbinak viszont vannak sejtései.
"Valószínűleg a megváltozott motorkarakterisztika is közrejátszott a szeszélyes teljesítményben, hiszen nagyon sok újdonsággal találkoztunk Pekingben, de egyszerűen kevés idő állt a rendelkezésemre, hogy mindenhez hozzászokjam."
A magyar pilóta összességében elégedetten távozott Pekingből, és mint elmondta, leginkább annak örül, hogy működtek a Honda fejlesztései, és egyre inkább látható, nem legyőzhetetlenek a Citroenek. A franciák óriási fejlesztési előnyt kaptak idén, ám Norbi szerint az elmúlt hetek, hónapok megmutatták, a Honda is képes jó autót építeni.
"Bízom benne, hogy ez a fejlődési tendencia folytatódik, és legkésőbb a következő szezon elejére eltűnhet a Citroën előnye" - zárta Norbi
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00