Michelisz Norbi egy kilencedik és egy negyedik hellyel tért haza Salzburgból, amivel az előzetes várakozásokat ugyan sikerült túlszárnyalnia, mégis maradt némi hiányérzet a Zengő Motorsport pilótájában. Az első futamon hibázott, és ezzel elveszítette az egyébként tarthatónak tűnő nyolcadik pozíciót, a másodikon pedig inkább a márkatársak "életben maradását" tartotta szem előtt.
De haladjunk csak sorjában, és kezdjük a szombati időmérővel. A Salzburgringen a kör jelentős részén állnak a gázon a pilóták, azaz hatalmas jelentősége van a szélárnyéknak. A kvalin csak az tud igazán boldogulni, aki előtt tolják a szelet, ezt Norbi nagyon jól tudja, hiszen tavaly egyedük kellett alkotnia. Most változott kicsit a helyzet.
"Összejött az a hondás összefogás, amit a szélárnyék érdekében vizionáltam, és ezzel egy számomra ismeretlen szituációba csöppentem. Egy kalapból sorsot húztunk: négy szám, négy pilóta, négy húzás. A számok határozták meg, hogy milyen sorrendben megyünk ki a Q2 első gyors körére – a másodikon pedig ennek a fordítottja valósult meg" - írta Norbi a michelisz.hu-n."Én a kettes számot húztam, ami azt jelentette, hogy az első próbán Bennani után mentem, mögöttem pedig a két gyári Honda jött – ezt követően a „vonat” megfordult, és én kaptam szélárnyékot a Tarquini, Monteiro duótól.""Kicsit izgultam, hogyan megy majd, mert tudtam, hogy annak idején a SEAT gyári pilótái rendszeresen meglépték ezt a trükköt, tehát Tarquininek és Monteirónak volt rutinja a műfajban. Én viszont korábban nem csináltam ilyesmit. Pontosabban olyan volt, hogy beálltam valaki szélárnyékába, de egy ennyire tudatosan kitervelt és felépített stratégiában még nem vettem részt."
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30
Az új TC1-es autókkal ráadásul nehezebb is szélárnyékozni, mint a régi technikákkal. Ha túl messze vagy az előtted lévőtől, nem segít annyit a szélárnyék, ha túl közel mész hozzá, az eddiginél is többet veszít a tapadásból az autó eleje. Ám többé-kevésbé jól működött a stratégia (és a kevésbéről sem Norbi tehetett), ami egy tiszta hondás első két sort eredményezett a második futamon.

MICHELISZ_aut_arc

Fotó: Eurosport

Az elsőn viszont a kilencedik kockából kellett boldogulni, és Norbi fogott is egy helyet a rajtnál, amit azonban kicsivel később el is veszített.
"A harmadik körben elfékeztem magam az ötös kanyar bejáratánál, és szélesítenem kellett az ívet, nehogy nekiütközzek Bennaninak. Ezt kihasználva tudott megelőzni Tarquini" - mesélte Norbi."Másrészt az autóval is folyamatosan küzdöttem, alulkormányzott volt, és éreztem, hogy darálom a gumikat. Nem volt jó élmény úgy vezetni, hogy nem az elvárásaim szerint működött a gép. Futam után Gergővel kielemeztük a helyzetet, a problémát valószínűleg az okozta, hogy a vadonatúj gumikat túl agresszíven használtam az első két körben, így 20-25 fokkal melegebb lett a hőmérsékletük az ideálisnál, nem tudtak megfelelő tapadást biztosítani.""Bár mindkét állórajtra megspóroltunk egy-egy garnitúra új gumit, emiatt úgy döntöttünk, hogy a második futamon maradunk a használtnál."
A Citroen és a Chevrolet hétvégi fölényét látva nem lehettünk teljesen nyugodtak a második futam rajtja előtt, ám végül nem a francia és nem is az amerikai márka jelentette a legnagyobb veszélyt Micheliszre.
"Szerettem volna lerajtolni Gabriele Tarquinit a második futamon, de a rajtot nagyjából ugyanúgy kaptam el, mint ő, így erre nem volt esélyem. A visszapillantóban ugyanakkor láttam, hogy Tiago Monteiro kívülről már jön be mellém. Emiatt nem nagyon aggódtam, mert enyém volt a belső oldal és az első méterek után látszott, hogy nem lesz akkora lendületelőnye, hogy körbeautózzon a féktáv előtt.""A hondás illetékesek a futam előtt nyomatékosították, hogy ha már az első két sort elfoglaltuk, ebből a lehető legtöbbet hozzuk ki, és dolgozzunk össze annak érdekében, hogy az előnyünket megtartsuk az első néhány körben. Ennek ellenére egyfajta élet-halál harc alakult ki, ami engem igencsak meglepett."

MICHELISZ_aut_honda_kicsi

Fotó: Eurosport

"Mivel megbeszéltük a taktikát, biztos voltam benne, hogy a belső íven könnyű dolgom lesz, ehhez képest tereltek a pálya jobb oldala felé. Hárman voltunk egymás mellett: kívül Bennani, középen Monteiro, belül én. Valószínűleg Bennani túl későn fékezett, így Monteiro elé került, aki viszont nem akarta elengedni a marokkóit, ezért húzott rám. Nekem pedig le kellett mennem a fűre az első sikánban, mert ha tartom a vonalam, nagy valószínűséggel kiforgatom vagy a sikán második felében található gumifalba szorítom a portugált, marokkói márkatársunkkal együtt."
Norbival maximálisan egyetértve ezt lehetett volna okosabban is csinálni, ám nem ez az első eset, és biztosan nem is az utolsó, hogy egy versenyző egy adott pillanatban a saját érdekeit a márka céljai fölé helyezi. Monteironak ezúttal bejött a kockáztatás, de csak azért mert Norbi inkább okos volt mint kemény. Ha ott hárman lezúzzák egymást, biztosan nem dicsérik meg a portugált a Hondánál. Mivel azonban Lopez verhetetlen volt, a dobogó másik két fokára pedig hondás állhatott, annyiban maradt a dolog.
"Leintés után dühös voltam, mert ha nincs az a sikános félreértés, reálisan összejöhetett volna a harmadik hely is. A hiányérzetemet amúgy is az táplálja, hogy a két gyári Honda tempóból jobb volt, ráadásul velem ellentétben felálltak a dobogóra. Tehát lehettünk volna jobbak is. És leszünk is" - zárta Michelisz.
A magyar pilóta öt forduló után nyolcadik az összetettben, hátránya 20 pont az ötödik és 42 a reális maximumnak tűnő negyedik helyhez képest.
WTCR
Valójában hidrogénnel mennek Nagy Daniék versenyautói
17/06/2021 19:48
WTCR
Lesz magyar versenyző is a PURE ETCR elektromos túraautó bajnokságban
16/06/2021 09:33