Michelisz_teszt_Honda_palyan

Fotó: Eurosport

Elérkezett, amire egész télen vártunk, a hétvégén Marrakeshben megkezdődik a 2014-es WTCC szezon. Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport a tavalyihoz képest valamivel jobb helyzetből vághat neki az évnek, 2013-ban ugyanis csak Monzában kapták meg a Hondát, most viszont egy rövid bejárató és ismerkedő tesztre is volt lehetőség Olaszországban.
Ettől függetlenül hiba lenne azt gondolni, hogy egy könnyed évkezdet vár a magyarokra. Tapasztalatuk alig lehet a TC1-es Honda Civic-kel kapcsolatban, ami ráadásul jelentős mértékben különbözik minden olyan S2000-es autótól, amivel a csapat valaha is találkozott 2010 óta tartó WTCC-s pályafutása során.
WTCR
Bejelentették a negyedik audis versenyzőt a WTCR-ben
15/04/2021 18:21
Ebben a helyzetben két dologra lesz szükség. Egy: óvatosságra, és visszafogott elvárásokra, kettő: a szokásos zengős fineszre, ami már sok hasonlóan nehéz helyzetből húzta ki a magyar csapatot.
Persze van, amin a rafináltság és talpraesettség sem segít, és ez az alkatrészhiány, ami ezúttal nem csak a Zengő Motorsportot, de a gyári csapatot is sújtja Marokkóban.
"Számos alkatrész még nem áll a rendelkezésünkre. Ez nemcsak ránk vonatkozik, hanem a Honda gyári pilótáira ugyanúgy. A JAS Motorsport a teszteken látott lemaradás következtében az utolsó utáni pillanatig fejlesztgette a futómű egyes elemeit, így a homologizációra később került sor, ami magát a gyártást is késleltette" - írta Michelisz Norbi a 'michelisz.hu'-n.

Michelisz_honda_dizajn_14_1

Fotó: Eurosport

Nagyon fontos lenne tehát komoly probléma vagy baleset nélkül megúszni Marrakesht, már csak azért is, mert egy hétre rá jön a Paul Ricard, és a feszített logisztika miatt szinte alig marad majd idő a szerelésre a két verseny között. Ráadásul a hungaroringi hétvége előtt minden megtett kilométerre szüksége lesz Norbinak és a csapatnak.
"A hungaroringi hétvégéig szeretnénk eljutni egy versenyképes szintre. Ahhoz pedig nemcsak a marrakeshi, hanem a franciaországi kilométerekből fakadó információmennyiségre is szükségünk lesz, tesztelni ugyanis nem fogunk a hazai versenyek előtt. Magyarán: Marokkóban nem törhet az autó!"
Ez kis túlzással olyan, mintha azt mondanád Pepe Oriolának, hogy egész szezonban nem lökhet ki senkit... :) Nehéz lesz. Norbi mindenesetre reális elvárásokkal utazik Afrikába; a cél egy jobb szezonkezdet, mint tavaly, azaz egy erős pontszerzés.
"Az első versenyhétvégén a legfontosabb az épségben való célba érés lesz számunkra. Persze ésszerű kockázatvállalás mellett azért szeretnék minél több pontot gyűjteni, mert nem lenne jó olyan tetemes hátrányból kezdeni a szezont, mint tavaly. A 2013-as idényünket is meghatározta, hogy amikor már beindult a szekér, minden energiánkat felemésztette, hogy megpróbáltuk ledolgozni az első két versenyhétvégén összeszedett lemaradást."
Michelisz szerint optimizmusra adhat okot, hogy egy éve Marrakesh elég jól feküdt a Hondának, Gabriele Tarquini a pole pozíciót is megszerezte. Arról viszont inkább ne beszéljünk, hogy utána mi történt, inkább bízzunk abban, hogy a történelem nem mindenben ismétli majd önmagát. Ja, és halál az összes letört féktárcsa darabra!!!
Fotó: Zengő Motorsport
[ad#2]
WTCR
A tavalyi nehézségek ellenére nem akart új csapatokat a Hyundai Motorsport főnöke
13/04/2021 14:23
WTCR
Tarquini szerint régen nem voltak olyan felkészültek, mint most
12/04/2021 16:05