A felületes szemlélő számára magyar szempontból nem sokban különbözött egymástól a moszkvai és a spai WTCC hétvége, mindkét forduló során jelentős volt Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport hátránya az élmezőnyhöz képest, és mindkétszer a "szimpla" pontszerzés lehetett a maximális célkitűzés.
Oroszországban egy kilencedik és egy hetedik, Belgiumban pedig két hetedik hely jött össze, ám négy pontnál (ekkora a differencia a két hétvége összetermése között) jóval nagyobb különbség volt a két fordulót összehasonlítva. Hiszen amíg Spaban Norbi a többi Hondával együtt küszködött, addig Moszkvában a gyári pilóták messze a magyar versenyző előtt jártak, Gabriele Tarquini például a győzelemért is versenyben volt az első futamon.
Norbi rendkívül letörten zárta az orosz fordulót, hiszen az év eleje óta azt hangoztatja, egyetlen igazán nagy célja van idénre, folyamatosan ott lenni a gyári Hondák közelében. A Citroenek lehetnek két másodpercre vagy akár öt tizedre is, neki az a legfontosabb, hogy Tarquini és Monteiro szintjén menjen, hiszen a jelenlegi erőviszonyok mellett ez az egyetlen reális viszonyítási alap.
WTCR
Nagy Dani: hiszem, hogy eredményes lehetek a Zengő Motorsporttal
TEGNAP 17:30
A moszkvai és a spai "csak pontszerzés" között éppen ez volt a nagy különbség, Belgiumban ugyanis Norbi mindkét futamon Tarquini előtt és Monteiro közvetlen közelében végzett. Legutóbbi beszélgetésünk során az is szóba került, minek volt köszönhető a két verseny közti relatív fejlődés.
"Ahogy azt valószínűleg sokan tudják, a moszkvai hétvégén derült ki, hogy két helyen is törött volt a Hondámon az első segédalvázkeret, amit az időmérő edzés után ki kellett cserélni, és ezzel a hétvégére összerakott beállítások is mehettek a kukába. Az első futam után nem voltam valami elégedett az autóval, ezért Gergővel úgy döntöttünk, kipróbálunk egy picit agresszívebb guminyomást a másodikon. Ez sajnos nem jött be, gyorsabban elmelegedtek a gumik, és a végén már alig bírtam pályán tartani az autót" - mesélte Norbi a WTCC Blognak.

MICHELISZ_tarquini_spa

Fotó: Eurosport

Az agresszívabb beállítás ugyan nem vált be, az új segédkeret már annál inkább. Mint kiderült, a gyári csapat Moszkvában tesztelt egy új megoldást, ami működött, valószínűleg ennek volt köszönhető a gyári és a privát autók közti különbség. A segédkereten olyan fontos részek találhatók, mint a futómű bekötési pontjai, amik alapjaiban meghatározzák a geometriát és ezáltal az autó viselkedését.
"Az időmérő edzés után már mi is az új segédalvázkeretet tettük fel, így a két versenyen sikerült némi adatot gyűjtenünk az autó viselkedéséről. Moszkva után ezeket alaposan kielemeztük, és leginkább talán ennek tudható be, hogy Spa-ban már ismét ott voltam a gyári autók közelében."
Ez a probléma tehát kipiálva, de összességében még mindig nem elégedett a 2012-es privát bajnok, hiszen a tavalyi évhez képest visszaesett kicsit a teljesítményük, és idén eddig kevesebbszer sikerült megszorongatni a gyáriakat, mint 2013-ban.
"Ebben az a legrosszabb, hogy még mindig nem értem, mi a lemaradás oka. Tavaly bizonyítottuk, hogy képesek vagyunk ott lenni a gyáriakkal egy szinten, idén viszont a legtöbbször mögöttük vagyunk. Pedig nem kell nagyon máshogy vezetni az TC1-es autókat, mind az eddigieket, úgyhogy nehéz megmondani a lemaradás okát" - zárta Norbi.
A magyar pilóta legközelebb augusztus első hétvégéjén ül autóba, amikor a mezőny Argentínában, Termas de Rio Hondóban találkozik.
WTCR
Nagy Dani visszatér a Zengő Motorsporthoz, de hol mehet idén?
04/05/2021 17:43
WTCR
Magyar versenyzőt jelentett be a Zengő Motorsport
30/04/2021 08:00