A Corolla TCR fejlesztését a dinamikusan fejlődő Toyota Gazoo Racing Argentinára bízták, akik megkeresésünkre elárultak néhány további információt a programról.

Például, hogy melyik utcai modell lesz a versenygép alapja, illetve melyik blokkot választották a gyártó palettájáról.
„Az autót a Corolla GRS modellből fejlesztjük, a motor alapja pedig 8AR-FTS kódjelű blokk lesz. A technikai és a mérnöki munka már megkezdődött a Toyota Gazoo Racing Argentina központjában. Ezt követi az autó jóváhagyatásának folyamata, ami után a Corolla több mint 30 regionális TCR-bajnokságban, sőt, akár az FIA WTCR – Túraautó Világkupán is használható lesz” – mondta az Eurosport Hungary-nek a Toyota Gazoo Racing Argentína sajtóképviselője.
WTCR
Az estorili WTCR-hétvége minden perce magyarul az Eurosporton
15 ÓRÁJA
A fenti kódjelű motor természetesen egy két literes, turbós, közvetlen befecskendezésű sor-négyes, ami 2015-ben mutatkozott be a Lexus NX 200t modellben. Az utcai változat fejlesztése kilenc évig tartott, és a gyártást a Toyota Kyushuban található gyárában kezdték.
Legjobb tudásunk szerint közúti Corollába nem szerelnek ilyen blokkot, de ez nem is probléma, a TCR technikai szabályzata megengedi, hogy a modellpaletta más tagjából vegyenek át motort. A szériaváltozat 235 LE leadására képes; ezt kell feltornászni 350 környékére.
A TGR Argentina közvetlenül a japán anyacégtől kapta a megbízást, és bár teljesen önállóan viszik majd a projektet, minden segítséget megkapnak Japánból és Európából is.

Toyota 8AR-FTS motor

Fotó: Toyota

„A Toyota Gazoo Racing Argentínát maga a Toyota Gazoo Racing Company bízta meg, és kizárólagosan mi felelünk a Toyota TCR-autók fejlesztéséért, homologizációjáért, gyártásáért és a marketingért is. Közben szoros az együttműködés, mint a GR Company-val, mind a TGR Europe-pal. Az autót globális szinten értékesítjük majd, a műszaki háttér megteremtésében pedig a TGR világméretű hálózata lesz segítségünkre Európában, Ázsiában és Ausztráliában.”
A fejlesztés tehát már megkezdődött, és az autó várható bemutatkozásának időpontját is kitűzték.
„Az első tesztekre és az autó hivatalos bemutatójára az idei év végén kerülhet sor. A terveink szerint a fejlesztési munkában a Toyota Gazoo Racing Argentína valamennyi szerződtetett versenyzője részt vesz majd.”
A márkát az argentin túraautós sorozatokban Matías Rossi, Julián Santero és Mariano Altuna képviseli hivatalos szinten.
Természetesen azt is megkérdeztük, terveznek-e elindulni az új Corolla TCR-el a Túraautó Világkupán, amit a legtöbb gyártó kirakatbajnoksággént kezel, ahol bemutathatja a terméket a leendő ügyfeleknek. Azt a választ kaptuk, hogy jelenleg nem gondolkodnak ebben.
Hogy a hangsúly a „jelenleg” vagy a „nem” szón van, az majd a következő hónapokban kiderül. Egy dolog tény: mostanáig a Ladát leszámítva az összes gyári fejlesztésű TCR-autó megjelent a WTCR-ben, hosszabb-rövidebb időre.
IDE KATTINTVA feliratkozhat az Eurosport Túraautó hírlevelére, és biztosan nem marad le róla, ha valami fontosról írunk.
WTCR
Tassi Attila magabiztos Estoril előtt, de fejlődne is
22/06/2021 11:23
WTCR
PURE ETCR program – Vallelunga, 2021
18/06/2021 12:30