A tervezettnél jóval többet kellett várni rá, de az őszi bemutató után nemrég a versenypályán, mozgásban is bemutatkozott a privát Romeo Ferraris csapat által fejlesztett elektromos TCR autó, az Alfa Romeo Giulia ETCR.



Az igazi Alfa-pirosra festett versenygép már a leleplezéskor megragadta a rajongók keringési rendszerét, ám mostanáig nem gurulhatott pályára, mivel a koronavírus járvány és a brexit miatt csúszott a közös hajtáslánc beépítése. 
A hét elején viszont a Williams Advanced Engineering és a Magelec szakembereinek felügyelete alatt megtörtént az integráció, így minden akadály elhárult az első teszt elől. 
Adria
Halasztják az olasz WTCR-futamot, a Hungaroring a következő állomás
17/07/2021 09:58
Begin Mailchimp Signup Form#mc_embed_signup{background:#fff; clear:left; font:14px Helvetica,Arial,sans-serif; width:100%;} /* Add your own Mailchimp form style overrides in your site stylesheet or in this style block. We recommend moving this block and the preceding CSS link to the HEAD of your HTML file. */End mc_embed_signup
"Az akkumulátor beépítésével lezárult a Giulia ETCR hosszú tervezési folyamata. Nem volt könnyű dolgunk, hiszen számtalan logisztikai akadállyal találtuk magunkat szembe, de mindenki jó munkát végzett. Egy hozzánk hasonló privát gyártó számára ez egy óriási lépés, és büszke vagyok arra, amit elértünk. Valójában viszont most jön csak a neheze, hiszen fel kell vennünk a harcot a mienknél sokkal nagyobb gyárakkal, miközben szorít az idő. De már korábban is megmutattunk, rendelkezünk a szükséges képességekkel és forrásokkal, hogy magas szinten versenyezzünk, úgyhogy nagy elszántsággal várjuk a következő heteket"
- mondta Michela Cerruti, a Romeo Ferraris projekt menedzsere. 
Néhány nappal később az első tesztre is sor került, miután a kategóriatulajdonos WSC közös gyakorlást szervezett Vallelungába az ETCR három bejelentett gyártója, a Hyundai, a Cupra és a Romeo Ferraris számára. 

Alfa-etcr-teszt-2.jpg

Fotó: Eurosport

Történelmi pillanat volt az a Milánó melletti Operában (nem a Scalában) működő csapat életében, annyira, hogy az első métereket a csapat tulajdonosa, Mario Ferraris tette meg az elektromos Giuliával. A góré nem most ül először kagylóülésben, 2009 és 2016 között jó pár hosszútávú GT és túraautó futamon indult, főleg Olaszországban. Az első körök után aztán jöhetett a csapat nemrég bejelentett versenyzője, Stefano Coletti. 

Alfa-etcr-teszt-3.jpg

Fotó: Eurosport

"Büszkén veszünk részt ebben a motorsporttörténeti pillanatban, amikor a túraautózás elektromos hajtásra vált. Ez egy teljesen új kihívás a cégünk számára, és nagy lelkesedéssel vágtunk bele. Gond nélkül átestünk az ETCR-csomag beépítésén, és azután én vezethettem először az autót. Megdöbbentett, hogy mennyire szórakoztató élményt nyújt, és milyen gyors. Kicsit újra kellett tanulnom a hátsókerék hajtású túraautózást, miközben az erőforrás is teljesen más"
- mesélt élményeiről Mario Ferraris. 
A vallelungai teszt két napig tartott, és ez volt az első olyan edzés, amin mind a három gyártó részt vett. Az elektromos túraautó kategória első bajnokság, a PURE ETCR június 18-20 között rajtol, pont a Róma közelében található pályán. A versenyeket élőben közvetíti majd az Eurosport. 

etcr-harom-marka.jpg

Fotó: Eurosport

WTCR
Ismét fejlesztik a Renault-t, és visszatérnének vele a WTCR-be
16/07/2021 10:52
Aragon
Huff: kifejezetten szeretek Yvan Mullerrel csatázni
15/07/2021 10:21